برگزاری مراسم روستای دوستدار کتاب در استان‌ها اثرگذاری بیشتری دارد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برگزاری مراسم روستای دوستدار کتاب در روستاهای منتخب سبب جلب توجه بیشتر مردم به فرهنگ کتابخوانی می‌شود و به دنبال فعال کردن گردشگری کتاب در آستانه برگزاری این رویداد هستیم.

عبدالرحیم افروغ روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به انتخاب روستای گورک سادات از توابع دلوار تنگستان به عنوان یکی از ۱۰ روستای دوستدار کتاب کشور، افزود: با اقدامات انجام شده در این روستا بویژه فعالیت‌های شایسته توجه کتابدار کتابخانه امام رضا (ع)، کتاب و کتابخوانی در این روستا جایگاه خوبی پیدا کرده و موفق به کسب این عنوان شده است.

وی ادامه داد: هر ساله مراسمی برای تجلیل از فعالان روستاهای دوستدار کتاب به طور متمرکز در تهران برگزار می‌شد، اما امسال به منظور اثرگذاری بیشتر تصمیم گرفته شده که این آیین در همه روستاهای منتخب برگزار شود و بر این اساس روز ۱۴ آبان ماه شاهد برگزاری این مراسم در گورک سادات هستیم.

افروغ عنوان کرد: این مراسم با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی، ستاد عالی کانون‌های مساجد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دبیرستان فاطمه زهرا (س) این روستا برگزار می‌شود و در قالب آن از فعالان کتابخوانی و مفاخر فرهنگی این روستا تقدیر و پاسداشت می‌شود.

وی گفت: با برگزاری برنامه‌های جنبی مانند جشنواره‌های ادبی مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب و برگزاری شایسته آیین معرفی گورک سادات به عنوان روستای دوستدار کتاب، تلاش می‌شود این روستا در روزهای منتهی به مراسم به عنوان هدف گردشگری کتاب تبدیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: طراحی و نصب المان روستای دوستدار کتاب در گورک سادات در دستور کار قرار گرفته است.

دهم مهرماه امسال، روستای استمرار همدان به عنوان روستای برگزیده و گورک سادات تنگستان بوشهر، اشترمل و ویان همدان، ولیعصر مرودشت فارس، مرزون آباد- درویش خیل و عرب محله مازندران، دهبکری کرمان، ناچیت آذرباریجان غربی و دوکوهک خوزستان به عنوان روستاهای منتخب دوستدار کتاب معرفی شدند.

"گورک سادات" بوشهر چگونه روستای منتخب دوست‌دار کتاب کشور شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha