مشکل بیمه‌ فعالان قرآنی آذربایجان‌غربی حل شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از فعالان حوزه قرآن حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت، گفت: پس از سه سال مشکل بیمه فعالان قرآنی آذربایجان‌غربی حل شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا نوروزی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل بیمه‌ای ۳۸۲ فعال قرآنی آذربایجان‌غربی حل و امتیاز آنان در صندوق هنر ثبت شد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی یک نگاه تخصصی به توسعه فرهنگ قرآنی دارد و در این راستا از تمامی برنامه‌های اثرگذار حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ۶۵ برنامه قرآنی در یک هفته توسط این اداره کل اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در ۱۶ محور، حمایت از محفل‌های جمع خوانی قرآنی، برگزاری مسابقات پیامکی در صدا و سیما، برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر، نمایشگاه‌ و جشنواره‌های قرآنی از جمله اقدامات این اداره کل در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۲ محفل قرآنی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شده، گفت: به دنبال برگزاری این محافل در بخش‌ها و روستاها هستیم.

نوروزی همچنین از پرداخت ۱۰ میلیارد ریال برای برنامه‌های قرآنی در یک سال گذشته خبرداد و اضافه کرد: حمایت‌های مادی و معنوی در این راستا ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه دشمنان از اثرگذاری قرآن در هراس هستند، گفت: قرآن کریم در تفکر انقلابی جامعه نهادینه شده و استکبار جهانی از این امر وحشت زده است.

حجت الاسلام منصور امامی با بیان اینکه تفسیر صنفی قرآن باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: توسعه مباحث قرآنی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی از هرگونه فعالیت قرآنی حمایت می‌کند، اظهار کرد: سال گذشته ۲ برابر بودجه فرهنگی از موسسات فرهنگی و قرآنی استان حمایت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین بر ضرورت بهره مندی از هنرهای قرآنی در مبلمان شهری تاکید کرد.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha