۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83082523
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي جزو استان هاي برتر در فعاليت هاي قرآني است

مهاباد- ايرنا- مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي گفت: اين استان هم اكنون با داشتن 350 موسسه و خانه قرآني فعال، رتبه برتر رشته هاي قرآني از جمله تفسير، قرائت و حفظ در كشور را دارد.

حجت الاسلام محمد داداش زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سه ماهه دوم امسال، پنج هزار نفر حافظ جزء 30 و هفت هزار نفر نيز در انواع رشته هاي قرآني آموزش ديده اند.
وي با اشاره به اينكه توانمندسازي مديران موسسات قرآني در سال جاري شروع شده است، گفت: هم اكنون 170 موسسه و خانه قرآني شهري و 180 واحد موسسه و خانه قرآني روستايي در سطح استان در امر آموزش افراد علاقه مند به رشته هاي قرآني در حال فعاليت است.
وي با بيان اينكه ترويج فرهنگ ديني در جامعه توسط مبلّغان از مهمترين اهداف اين نهاد است، اضافه كرد: 600 روحاني و ماموستا در قالب سه هزار و 742 مسجد در اين استان فعاليت دارند.
وي همچنين از طرح تخصصي كردن فعاليت موسسه هاي قرآني استان خبر داد و گفت: اين موسسات بايد بر روي آموزش هاي تخصصي توجه بيشتري كرده و تنها بر آموزش عمومي قرآن كريم متمركز نشوند.
حجت الاسلام داداش زاده در خصوص اقدامات انجام شده براي طرح تخصصي كردن موسسات قرآني بيان كرد: برگزاري دوره هاي مديريتي و تخصصي براي مديران اين موسسه ها آغاز شده است و امسال بر اساس سطح بندي و كيفيت برنامه ها، رتبه بندي مي شوند.
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي اضافه كرد: ترويج فرهنگ ديني و حل مشكلات مساجد و محله ها توسط روحانيان از ديگر برنامه هاي مهم اين اداره كل در سال جاري است.
به گزارش ايرنا، سالانه بيش از 500 برنامه قرآني شامل محفل انس با قرآن، تفسير و حفظ و مراسم تصحيح قرائت قرآن در آذربايجان غربي برگزار مي شود.
9903/6185/2093