۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84922131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرستی ۲۸ کودک خاص در البرز واگذار شد

۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84922131
سرپرستی ۲۸ کودک خاص در البرز واگذار شد

کرج - ایرنا _ مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸ کودک در البرز به خانواده های دارای شرایط لازم واگذار شدند گفت: از مجموع این تعداد ۲۱ کودک به فرزندخواندگی و هفت نفر به صورت امین موقت واگذار شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،وجیهه محمدی فلاح روز دوشنبه درمراسم تقدیر از خانواده های فرزندپذیری که کودک دارای معلولیت یا کودکان با نیازهای خاص و ویژه را از اداره کل بهزیستی استان البرز به فرزندی قبول کرده اند افزود: معمولا هنگام فرزندپذیری در مراکز بهزیستی، خانواده ها به دنبال کودکان زیر ۲ سال، سالم و دارای شرایط خاص از نظر ظاهری هستند اما امروز این نشست ها در سراسر کشور برگزار می شود تا فضاسازی رسانه ای ایجاد شود و نوع نگاه داوطلبان به پذیرش فرزند از مراکز بهزیستی تغییر کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار کرد: برخی خانواده ها که فرزندان سالم دارند هنگام بیماری های کودک خود، خسته می شوند و گاهی ناشکری می کنند اما خانواده هایی که خواسته و با نیت قبلی اقدام به پذیرفتن کودکانی با شرایط خاص می کنند برای ما و جامعه قابل احترام هستند.

محمدی فلاح با بیان اینکه در مراکز بهزیستی کودکانی با شرایط مذکور زیاد هستند اما کمتر خانواده ای حاضر به پذیرش آن ها می شود گفت:  بر اساس آمارهای به دست آمده طی ۱۰ سال گذشته  ئر مجموع  ۶۴۵ کودک به خانواده های دارای شرایط لازم واگذاری شده اند که از این تعداد، ۴۸۹ نفر بدون سرپرست، به فرزند خواندگی پذیرفته و ۱۵۶ نفر بدسرپرست نیز به امین موقت سپرده شده اند. 

وی افزود : در سال گذشته در مجموع  واگذاری ۸۵ کودک انجام شده است که ۶۷ نفر به فرزندخواندگی پذیرفته و ۱۸ نفر نیز به امین موقت سپرده شده اند.  

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: سوال های زیادی در مورد طولانی شدن پروسه های واگذاری این کودکان به خانواده ها و سخت گیری های سازمان بهزیستی در این زمینه مطرح می شود اما لازم است بگوییم این بچه ها به دست ما امانت هستند و باید به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن واگذار شوند.

محمدی فلاح خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این بچه های بدسرپرست در مراکز وابسته به سازمان بهزیستی نگهداری می شوند که امکان واگذاری آن ها به صورت قانونی وجود ندارد و در راستای تسهیل این مورد، طرح امین موقت مطرح می شود.

وی افزود: در طرح امین موقت، کودکان بدسرپرست، در فضای گرم خانواده قرار می گیرند و آن را تجربه می کنند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha