نماینده یزد و اشکذر: شرکت‌های صنعتی و معدنی استان یزد زیان‌ده نیستند

یزد - ایرنا - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های یزد در زمینه صنایع و معادن بسیار بالاست و هیچکدام از شرکت‌ها تولیدی این حوزه‌ها در استان زیان‌ده نیست.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دفتر نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار در نشست تشکل‌های کارگری استان یزد با بیان اینکه کشور در مسیر توسعه و پیشرفت است و معادن و بسترهای توسعه صنعتی زیادی در استان وجود دارد ، افزود: بخش قابل توجهی از سودآوری شرکت‌های استان یزد نتیجه کارکرد مناسب جامعه کارگری است.
وی در خصوص میزان مالیات جامعه کارگری اظهار داشت: همه اقشار جامعه مالیات پرداخت می‌کنند ولی برای مالیات کارگران می‌توان سقف پرداختی در نظر گرفت که این موضوع نیاز به جلساتی برای تعیین آن دارد ، با توجه به اینکه امسال، سال پایانی برنامه پنج ساله ششم توسعه و تدوین برنامه هفتم با پایه اقتصادی است، می توان مسائل جامعه کارگری را نیز در برنامه هفتم به صورت دقیق تری مورد نظر قرار داد. 
جوکار اضافه کرد: هر تلاشی که امروز در حوزه تولید و رفاه کارگران انجام گیرد، در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور آثار آن نمایان می شود بنا بر این باید نگاه برنامه ریزان به کارگران همراه با تکریم و تجلیل باشد، زیرا رشد و پیشرفت کشور به واسطه تلاش‌ها و خدمات آنان صورت می‌گیرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد: همچنین جامعه بازنشستگان باید در شرایط مناسبی از نظر اقتصادی قرار گیرند زیرا آیندگانی که می‌خواهند در عرصه کار وارد شوند، ثمره کار و نتیجه زحمات چندین ساله خود را در چهره بازنشستگان مشاهده کنند.
جوکار خاطرنشان کرد: در استان یزد سعی و تلاش بر این بوده که جامعه کارگری در حوزه سلامت مشکلی نداشته باشد به همین منظور  از سال ۹۱ و حتی قبل از آن ایجاد بیمارستان برای این قشر در دستور کار بوده است، به همین منظور واگذاری بیمارستان در دست ساخت اشکذر به سازمان تامین اجتماعی مورد پیگیری قرار گرفت، ساخت این بیمارستان حدود ۸۰ درصد با اعتبارات خیری پیش رفته و مابقی را وزارت بهداشت عهده دار شده است.

بخشی از سرمایه‌گذاری‌های سازمان تامین اجتماعی باید به استان‌ها وارد شود تا کارگران بتوانند در این بخش سهیم باشند

وی با به اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری‌های سازمان تامین اجتماعی باید به استان‌ها وارد شود تا کارگران بتوانند در این بخش سهیم باشند، تصریح کرد: جمعیت بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در استان زیاد است و باید متناسب با این جمعیت و آورده‌های آن در استان برای این قشر سرمایه گذاری شود، مذاکراتی با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد تا بیمارستان اشکذر در اختیار سازمان تامین اجتماعی و جامعه کارگری قرار گیرد و به ظرفیت خدمات درمانی کارگران استان اضافه شود.
جوکار در خصوص مسکن کارگری و نداشتن کمبود زمین در استان، افزود: یزد زمین مناسب برای ساخت مسکن زیاد دارد و بهترین راه برای مسکن دار شدن مردم واگذاری زمین است، طبق اعلام دولت، زمین رایگان است و پول زمین از کسی دریافت نخواهد شد، طرح واگذاری زمین رایگان در همه شهرستان‌های استان یزد آماده است و مشکلی در این خصوص نیست ولی متقاضیان باید فاقد مسکن و زمین باشند.
وی در خصوص بالا بودن اجاره‌بهای مسکن در استان یزد، گفت: اجاره‌ مسکن در استان یزد سر به فلک کشیده که با طرح واگذاری زمین رایگان به مردم می‌توان امید داشت که قیمت مسکن و اجاره‌بها کاهش یابد و بخشی از مشکلات مردم در حوزه مسکن رفع شود.
وی با بیان اینکه یکسری مشکلات در کشور داریم و باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، اظهار داشت: همه برای اعتلای جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم و افتخارمان دین و ارزش‌هایی است که داریم و باید همدل و همراه باشیم تا بتوانیم برنامه‌های پیشرفت کشور را به خوبی پیش ببریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص امنیت شغلی، قرارداد موقت و دائم کارگران نیز گفت: هفته آینده جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه برگزار می شود و برخی از مشکلاتی که برای کارگران استان پیش آمده را در این جلسه مطرح می‌کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha