۶۱۹ گواهی صادراتی برای صدور کالا از مرزهای استان کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور ۶۱۹ گواهی برای صادرات کالا از پنج مرز استان در سال جاری خبر داد و گفت: صادرات کالا آبرو کشور است به همین خاطر تمام قوانین و مقررات استاندارد برای صدور گواهی کالاهای صادراتی با حساسیت بالا در نظر گرفته می‌شود.

«مهدی حسین‌پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین از تایید گواهی استاندارد ۲۹۶ مورد کالای وارداتی از مرزهای استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

وی همچنین یکی از وظایف واحد ارزیابی کیفیت کالاهای صادرات و واردات نظارت بر کیفیت و ماهیت و نوع کالاهای قاچاق دانست و بیان داشت: پس از کشف کالاهای قاچاق این بخش از اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به سنجش و ارزیابی ماهیت و نوع، کیفیت و کمیت کالای قاچاق می پردازد و گزارش را برای تعیین تکلیف و تصمیم گیری به دستگاه های قضایی ارسال می کند.

حسین‌پور اضافه کرد: حتی کالاهایی که اداره اموال تملیکی برای واگذاری در اختیار دارد باید ابتدا به تایید و سنجش این حوزه اداره کل استاندارد برسد زیرا قرار است به دست مصرف کنندگان برسد و باید از صحت، سلامت و ایمنی و یا بهداشتی و غیر بهداشتی آن اطمینان حاصل شود.

وی همچنین با اشاره به گستردگی و صدور۵۱ درصد صادرات ایران به کشور عراق از مرزهای استان کرمانشاه افزود: یکی از محصولات مهمی که از مرزهای استان کرمانشاه صادر می شود؛ فرآورده های نفتی است که در نیمه نخست سال اداره استاندارد کرمانشاه ۴۰۴ پرونده صدور صادراتی نفتی صادر کرده است.

براساس اعلام ناظر گمرکات استان کرمانشاه یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان در نیمه اول امسال به خارج از کشور صادر شد که نشبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی صادرات استان را نشان می دهد.

«بختیار رحمانی‌پور» عمده کالاهای صادراتی در این مدت را شامل میلگرد، آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و... علام کرد.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

استان کرمانشاه بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی و بیش از ۶۰ هزار صنف فعال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha