۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84923419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا روند محاکمه شهروند خود  در روسیه را ساختگی خواند 

نیویورک – ایرنا-  جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید  روند محاکمه شهروند آمریکایی در روسیه را ساختگی خواند و گفت واشنگتن به تعامل با مسکو در این زمینه ادامه می دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی با ساختگی خواندن روند محاکمه "بریتنی گرینر"  اعلام کرد که آمریکا به تعامل با روسیه برای آزاد کردن این بسکتبالیست به خانه ادامه خواهد داد.
این مقام ارشد کاخ سفید پس از صدور حکم 9 سال حبس برای بستکبالیست زن آمریکایی در روسیه به جرم حمل مواد مخدر، بازداشت او را غیر قانونی خواند و گفت: شرایط بازداشت گرینر غیر قابل تحمل و روند محاکمه اش ساختگی است.
سالیوان ادامه داد: دولت بایدن به تعامل با روسیه از طریق همه راه های موجود برای آزاد کردن گرینر و حمایت از دیگر زندانیان آمریکایی در روسیه ادامه خواهد داد.
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که برای آزادی آمریکایی‌ها در روسیه تحت فشار قرار دارد، از کرملین خواست «بریتنی گرینر» بسکتبالیست آمریکایی را که به جرم حمل مواد مخدر به ۹ سال زندان محکوم کرده است، آزاد کند.  
پرونده گرینر در آمریکا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اگر بایدن نتواند برای آزادی او توافقی ترتیب دهد، خطر افزایش مشکلات دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر وجود دارد.  

یک مقام روس اعلام کرد روسیه فقط با مبادله یک به یک شامل گرینر و بوت یا مبادله دو به دو موافقت خواهد کرد. روس‌ها بر این باورند که معامله دو به یک قابل قبول نیست.  
آمریکا از روسیه خواسته است دو تبعه اش، بریتنی گرینر و پل ویلان را آزاد کند تا واشنگتن هم  در مقابل ویکتور بوت تبعه روسی را آزاد کند. 
گفت وگوها در این خصوص بین روسیه و آمریکا از خرداد آغاز شده و مسکو تمایلی به موافقت با توافقی که آن را نابرابر می‌داند، ندارد و درخواست کرده است در مورد موضوعات محرمانه اطلاعاتی منتشر نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha