۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84924041
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تعداد بیمه‌شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری به ۶۲۸ هزار نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۴۸ هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند، گفت: بر این اساس مجموع بیمه‌شدگان سلامت استان به ۶۲۸ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا اصغرزاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت افزود: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۱۹۵ نفر از مردم استان در مناطق محروم که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند، از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

وی پوشش ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را از خدمات جدید بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت زوج‌های نابارور زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و دولت سیزدهم تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان این زوج‌ها را تقبل می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قرارداد با مطب‌های مامایی، ارائه خدمات در مناطق کمتربرخوردار، زیر پوشش قرار دادن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و بیمه مادران باردار از دیگر خدماتی است که از سوی بیمه سلامت در دولت سیزدهم ارائه می‌شود.

اصغرزاده توسعه خدمات الکترونیک را از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت برشمرد و تصریح کرد: تاکنون نسخه الکترونیک به صورت ۹۵ درصد در استان اجرا شده است.

وی راه‌اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج را از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: برای ارائه خدمت به بیماران در سطح کشور پنج هزار میلیارد تومان برای این صندوق اختصاص داده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۲۳۳ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد این نهاد در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: از این میزان ۷۲ میلیارد تومان بدهی سال گذشته بوده است.

اصغرزاده تعداد موسسات طرف قرارداد این نهاد بیمه‌گر در استان را ۶۸۴ موسسه اعلام کرد و گفت: بدهی سطح یک نهادهای دولتی تا پایان مهر، بدهی بیمارستان‌ها تا آخر تیر و موسسات غیردولتی تا آخر شهریور تسویه حساب شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت، بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha