رونمایی از سند مهندسی فرهنگی کهگیلویه‌ و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- برش استانی سند ملی نقشه مهندسی فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای فرهنگ عمومی استان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران، رونمایی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد استان نوپایی است اما به برکت انقلاب، برکات زیادی داشته است که مردم بافرهنگ این دیار قدردان هستند.

رونمایی از سند مهندسی فرهنگی کهگیلویه‌ و بویراحمد

آیت اله سید نصیر حسینی افزود: مردم این سرزمین در دفاع مقدس بیشترین حضور و بیشترین تعداد رزمنده را داشته اند و ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند.

وی تاکید کرد: اعتبارات حوزه فرهنگ اندک است و به حوزه فرهنگ توجه زیادی نمی شود و به گونه ای مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان اجرایی نمی شود که باید لازم الاجرا تلقی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌ و بویراحمد نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی استان پنج مساله اصلی فرهنگی در این استان را احصا و در قالب «سند مهندسی فرهنگی» برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور فرستاد.

رونمایی از سند مهندسی فرهنگی کهگیلویه‌ و بویراحمد

امین درخشان افزود:  این سند در قالب پنج موضوع «تحکیم بنیان خانواده، فرهنگ کار و مصرف، ساماندهی فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی نوپدید بین دانش‌آموزان و توجه به هویت دینی، ملی و انقلابی» تدوین شد و با رفع نواقص نهایی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار  گرفت.

وی ادامه داد: هم اینک نقشه راه مهمترین اولویت های فرهنگی استان مشخص شده و می تواند یک انسجام بخشی میان مسائل فرهنگی ایجاد کند.

درخشان تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد همصدایی خوبی میان مسئولان در حوزه فرهنگ وجود دارد که می تواند به رشد فرهنگی استان کمک کند و امید است با تزریق اعتبارات فرهنگی شاهد تحول خوبی در حوزه فرهنگ استان باشیم.

موضوع های این سند با محوریت مسائل فرهنگی، معضلات، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در کمیته پنج گانه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به طور تخصصی در سطوح مختلف شهری، بخشی و  روستایی در یک سال گذشته بررسی و تدوین شد. این سند برای بررسی بیشتر به وزارت کشور ارسال شد و پس از بررسی نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید و برای رونمایی تحویل استان شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha