۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84925071
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

روند لایروبی سد بارده از سوی سپاه چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره وقع سیلاب در تابستان امسال در استان و خسارت به زیرساختهای برخی از مناطق گفت: سپاه و بسیج سازندگی آماده خدمت به مردم در هر نقطه از استان برای محرومیت‌زدایی است و اکنون روند لایروبی از سد خاکی بارده در استان اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، سردار علی‌محمد اکبری روز پنجشنبه در بازدید از روند خدمت‌رسانی بسیج سازندگی در لایروبی سد خاکی روستای بارده، با اشاره به سیل تابستان امسال در نقاط مختلف استان و روستای بارده، افزود: از همان ابتدای وقوع سیل، نیروهای جهادی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) به کمک مردم شتافتند و گروه‌های متعدد جهادی در منطقه حضور پیدا کردند .

به گفته وی، در لایروبی معابر عمومی و کانال‌های آبرسانی و همچنین در لایروبی سد خاکی بارده که دچار گِل‌گرفتگی بسیار زیادی شده و  غیرقابل استفاده است، مجموعه بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی و مدیریت بحران در منطقه حضور یافتند تا علاوه لایروبی و رسوب‌زدایی، مخزن ذخیره آب کشاورزان را نیز آماده کنند.

وی اظهار داشت:ظرفیت بسیار خوبی در بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) وجود دارد که اقدامات ارزشمندی در زمینه مسکن مددجویان داشته است و تاکنون بیش از ۴۵۰ مسکن مددجویی آماده و تحویل داده شد.

اکبری به آغاز اجرای طرح آبرسانی به بیش از ۴۰ روستای استان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت:اجرای این طرح پیشرفت خوبی دارد و سپاه استان آماده است که در راستای مردمیاری و مردم‌داری و محرومیت‌زدایی در هر نقطه از استان که مردم نیاز  دارند، خدمت‌رسانی کند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: خدمت‌رسانی در روستای بارده و لایروبی سد خاکی این روستا به علت باتلاقی بودن، به یک کار جهادی نیاز داشت که کمتر پیمانکاری حاضر به انجام کار می‌شد که در مرحله اول مقرر بیش از ۲۱ هزار مترمکعب سد خاکی بارده لایروبی شود و به مرور زمان برای مراحل بعدی در صورت نیاز اقدامات جدیدی اجرا شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید گفت: در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان، سازمان بسیج سازندگی ماشین‌آلات مهندسی کاملی دارد و آماده خدمات‌رسانی در هرجای از استان است.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی افزود: تمام ماشین‌های مهندسی بسیج سارندگی به شهرستان بن و روستای بارده اعزام شده است و بسیجیان به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند تا قبل از شروع بارندگی سد را خالی و خاکبرداری را به طور کامل انجام دهند.

وی گفت: عمق خاکبرداری در سد خاکی بارده حدود هشت مترمربع است که تمام آن گل و لای است و با لایروبی این سد، حجم نگهداری آب برای بخش کشاورزی زیادتر می‌شود و از خاک درون سد برای کشاورزی و گلخانه‌ها نیز می توان بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایرنا، در بارندگی  سامانه مونسون در مردادماه سالجاری سارت زیادی به روستای بارده از توابع شهرستان بن وارد شد.

روستای بارده در ۵۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha