۶ آبان ۱۴۰۱، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84925214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رگبارهای پراکنده پاییزی زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، آسمان مناطق مختلف استان امروز جمعه قسمتی ابری تا ابری و گاهی با بارش های رگباری پراکنده و احتمال رعدوبرق همراه خواهد شد.

حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه تا روز /شنبه / هفته آینده ادامه خواهد داشت و از روز/ یکشنبه/ بطور موقت شرایط به نسبت پایداری در استان حاکم خواهد بود. 
وی با اشاره به اینکه دمای هوا از روز /شنبه / هفته آینده نیز با کاهش همراه خواهد شد اضافه کرد: بر این اساس هشدار زرد مبنی بر رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید در سطح استان صادر شده است.
این کارشناس ادامه داد: این هشدار تا اواخر وقت شنبه /۷ آبان / به دلیل تداوم فعالیت سامانه بارشی استان صادر شده است.
وی اثر مخاطره این سامانه بارشی را آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اصابت صاعقه و احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی در اثر وزش باد اعلام کرد.
سلطانی افزود: طبق این هشدار شهرستانهای زنجان، ارتفاعات  طارم، ایجرود، ابهر، ماهنشان، خرم دره، خدابنده و سلطانیه منطقه اثر این مخاطره هستند.
وی گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی این استان را طی ۲۴ ساعت گذشته چورزق با  ۲۴ درجه سانتیگراد و ابهر با ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان و خاطرنشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب ۹ و ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha