۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84926126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرملین: پوتین میزبان رهبران آذربایجان و ارمنستان خواهد بود

تهران- ایرنا- کرملین جمعه شب اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد دارد میزبان رهبران ارمنستان و آذربایجان باشد تا به حل و فصل مناقشه بین دو همسایه کمک کند.

به گزارش ایرنا از رویترز، گفت و گوهای پوتین با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان قرار است روز دوشنبه در اقامتگاه رهبر روسیه در دریای سیاه در سوچی برگزار شود.

به گفته کرملین، رهبران درباره اجرای توافق صلح ۲۰۲۰ با میانجیگری روسیه و گام‌های بیشتر برای تقویت ثبات و امنیت در قفقاز گفتگو خواهند کرد، همچنین موضوعات مربوط به بازسازی و توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی و حمل و نقل نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این مذاکرات نشان دهنده تلاش کرملین برای تقویت نفوذ خود در منطقه در بحبوحه تلاش های میانجیگری فعال فزاینده آمریکا است.

مسکو میانجی قراردادی بود که به مناقشه‌ای که در سال ۲۰۲۰ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به‌وقوع پیوست پایان داد. دو جمهوری شوروی سابق از سال ۱۹۹۱ زمانی که ارمنستان قره‌باغ کوهستانی (منطقه‌ای که از نظر بین‌المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته شده بود) را اشغال کرد، روابط پرتنشی داشتند. ماه گذشته درگیری‌ها بار دیگر به‌طور ناگهانی شعله‌ور شد و در مجموع ۳۰۰ نفر از طرفین جان خود را در این میان از دست دادند.

این مذاکرات نشان دهنده تلاش کرملین برای تقویت نفوذ خود در منطقه در بحبوحه تلاش های میانجیگری فعال فزاینده ایالات متحده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha