۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84926711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار مترمربع زمین حاشیه سبزوار برای ساخت مدرسه اختصاص یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با همیاری نهادهای اداری این شهرستان ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای این شهر اختصاص یافت.

سیدولی‌الله حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اراضی شامل ۲ قطعه زمین بزرگ به مساحت سه هزار و ۶ هزار متر مربع است که با مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی با پیگیری فرمانداری، نمایندگان مجلس و ستاد بازآفرینی به آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی افزود: ساخت یکی از این مدارس در حاشیه بلوار سردار شهید سلیمانی در محدوده ۴۰ متری سبزوار آغاز شده است و عملیات اجرایی مدرسه دیگر نیز پس از طی مراحل اداری آن انجام می شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با ساخت این ۲ آموزشگاه، بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه شهر سبزوار برطرف می شود.

حسینی افزود: با توجه به افزایش جمعیت در مناطق حاشیه‌ای شهر سبزوار، این نواحی با کمبود جدی فضای آموزشی روبه‌رو هستند که در شرایط کنونی یکی از راهکارهای مقابله با کمبود فضاها، ۲ نوبته کردن برخی از این مدارس است.

وی ادامه داد: افزون بر یک‌چهارم جمعیت ۲۵۰ هزار نفری سبزوار در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر سکونت دارند از این رو ضرورت ایجاد فضاهای آموزشی در این مناطق بیش از گذشته احساس می شود.

حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha