۹ آبان ۱۴۰۱، ۹:۰۶
کد خبر: 84928266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد ماندگار شهید فهمیده، الگویی بی بدیل برای نسل امروز

ایلام - ایرنا - شهید محمدحسین فهمیده کم سن و سال ترین دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس است که در اوج ایثار و فداکاری به زیر چرخ تانک های تجاوزکار صدامیان رفت و آنرا منفجر کرد تا به تاریخ اثبات کند که چو ایران نباشد تن من مباد، در این بوم و بر زنده یک تن مباد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان آدم ماندگارترین سرمایه ای است که تمام توان و توشه انسان برای حفظ آن هزینه می شود تا جاییکه برای سلامت آن شئونات شرعی و ارزش های عقیدتی نیز در خدمت جان قرار می گیرند.

اما شهید محمدحسین فهمیده با عمل انقلابی و اقدام تاریخی خود ثابت کرد تحفه ای طاهر و وجیزه ای فاخر وجود دارد که برای بقای آن باید جان را در طبق نهاد و هستی خویش را فدا کرد.

این نوجوان نجیب در هنگامه ای که ارابه های عدو سرزمین سبزفام ایران و اعتقادات یک امت آزاده را در معرض تعدی تجاوزکاران قرار داد، تن نحیف و روح بلندش را فرش زمین کرد تا اسب آهنین صدامیان طعمه تباهی و باد هوا شود و اقتدار جهنمی جهان سلطه در خاک بنشیند.

این نوجوان ۱۳ ساله با جهاد ماندگارش و تقدیم عارفانه جان خود عالم را به شگفتی واداشت و بذر برکت و بیداری و دانه دانش و هوشیاری را در دل تاریخ کاشت تا الگوی عشق، آزادگی و انسانیت را به دانش آموزان و دانشجویان آزاده جهان و ایران عرضه کند.

او با عبور از عنوان و بذل جان به همه آموخت که با پایان تیر و شکستن تفنگ، اسلحه ایثار مسلح شده و دیدار یار فرا می رسد.

این شاگرد شهیر مدرسه مهر و معلم مردانگی به هم عصران، آیندگان و مدافعان مخلص نشان داد در قاموس پاسداران پاک سرشت و جهادگران جسور ترس، ناامیدی و بن بست معنا ندارد.

شهید فهمیده با سنی کوچک، عمری کوتاه ولی عزمی بلند در کلاس کرامت و سایه سخاوت، ستون فقرات دشمن دون را لرزاند و عظمت و پایداری همه ایرانیان را در دفاع از عزت، آرامش و امنیت ایران به رخ مستکبران عالم کشید.

فرهنگ و آموزه این دانش آموز شهید به همه دانش آموزان و دانشگاهیان یاد داد که صغر سن مانع سخاوت نیست و کوتاهی قد نیز قدرت و حماسه آفرینی را نفی نمی کند.

او در دوران دفاع مقدس با نارنجک نجابت و فانوسقه فداکاری، هیمنه متجاوزان را به دست انفجار سپرد تا صدای صداقت ما و نایره نامردان جهان را به گوش تاریخ برساند.

هشتم آبانماه متعلق به بزرگ مردی کوچک جثه است که با اعجاز خون و حذف افسون یک ملت را به خود مدیون کرد و به پیران پندآموز، جوانان ستم سوز و معلمان نورافروز نشان داد برای حفظ عظمت ایران باید جان را نیز به جانان تسلیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha