۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 84928002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دزفول بیشترین شهید دانش آموز را در سطح کشور دارد

دزفول - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: شهرستان دزفول با تقدیم ۷۲۰ شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید دانش آموز را در کل کشور دارد.

به گزارش ایرنا امیر طاهرطحان عصر یکشنیه در نشست شورای شهر دزفول در محل این شورا افزود: قرار است سه یادواره شهدا برای ۷۲۰ شهید دانش آموز در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۴۶ شهید از شهدای دانش آموز مربوط به شهدای عملیاتی و مابقی مربوط به شهدای موشکی هستند.

به گزارش ایرنا شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با تاکید بر لزوم رفع شبهات فرهنگی دانش آموزان گفت: یادواره‌های شهدا را باید به صورت فصلی برگزار کنیم؛ هرچه شهدا را تکریم کنیم، دانش آموزان را تکریم کرده‌ایم.

وی با گرامیداشت یادوخاطره شهید حسین فهمیده افزود: شهرداری و شورای شهر در شهریور و مهرماه حمایت خوبی از آموزش و پرورش داشتند و پشتیبان تعلیم و تربیت بودند.

ظاهرطحان با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر سه سال تحصیلی اظهارداشت: دانش آموزان مقطع ششم با شیوع کرونا درک مناسبی از دوره اول متوسطه نداشتند وامسال وارد متوسطه دوم شدند.

وی افزود: علاوه بر غیرحضوری شدن مدارس در ایام کرونا، تمام مراکز فرهنگی از جمله مساجد، اربعین و مراکز تفریحی تعطیل بودند درحالیکه فضای مجازی باز بود و دشمن از این شرایط سواستفاده کرد.

مدیر آموزش وپرورش دزفول بیان کرد: دزفول با ۸۰ هزار نفر دانش دانش آموز بیشتری آمار دانش آموزی استان خوزستان را بعد از اهواز دارد.

‌وی با بیان اینکه دزفول چهار هزار پرسنل فرهنگی، دبیر، آموزگار و اداری دارد، افزود: در سه سال شیوع کرونا خساراتی به زیرساخت‌های آموزش و پرورش وارد شد که با بسیج امکانات و کمک‌ گرفتن از سایر ادارات بخشی از این مشکلات را برطرف کردیم.

۶۲۷ مورد ترک تحصیل در دزفول جذب شدند

ظاهرطحان گفت: ۶۲۷ مورد ترک تحصیل در شهرستان دزفول داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته جذب شدند.

وی افزود: تعداد دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان دزفول در سال تحصیلی گذشته هفت هزار و ۵۰ نفر بود که این تعداد در سال جاری به هشت هزار و ۱۰۰ نفر رسید.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: تعداد این دانش آموزان مازاد نسبت به سال گذشته و دانش آموزان ترک تحصیل شده که به سیستم آموزشی جذب شده‌اند حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر می‌شوند که هیچ پیش بینی برای کلاس‌های درسی آنها نشده بود.

وی افزود: کارنامه تعلیم و تربیت هر شهرستانی معدل نمره کتبی نهایی سال دوازدهم است که نمره خرداد امسال شهرستان دزفول نسبت به سال قبل حدود یک نمره افزایش داشته است.

ظاهرطحان با بیان اینکه دبیرستان شاهد جساس زاده با سه نمره افزایش معدل در بین کل مدارس شاهد کشور مقام اول را کسب کرده است، گفت: این دبیرستان در بین کل دبیرستان‌های استان خوزستان از تیزهوشان، شاهد و دولتی و فرزانگان رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به کسب مقام‌های کشوری توسط دبیران این شهرستان افزود: شهرستان دزفول ۲۰ معلم دارد که مدرس کشوری هستند.

هشت معلم دزفول به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: هشت معلم شهرستان دزفول به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند ولی دانش آموز فوتی در این شهرستان نداشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۸۵ رتبه استانی و ۱۶ رتبه کشوری در حوزه فرهنگی دانش آموزی داشتیم، افزود: ۲ رتبه کشوری و چهار رتبه استانی نیز در بخش مسابقات کسب کردیم.

ظاهرطحان با بیان اینکه تناسبی بین نیروی انسانی خواهر و برادر شهرستان وجود ندارد، گفت: ۲ هزارو ۶۰۱ نیروی خواهر و یکهزارو ۹۱۰ نیروی برادر در آموزش و پرورش دزفول داریم.

وی با اشاره به وجود هفت هزار و ۵۰ کلاس درس در شهرستان دزفول افزود: نیروهای برادر را می‌توان به دورترین نقاط شهرستان و برای اشتغال در ۲ نوبت اعزام کرد ولی امکان این کار برای نیروهای خواهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه ۹ قبولی با رتبه زیر یکهزار در کنکور امسال داشتیم و ۵۵ نفر ندر رشته پزشکی قبول شدند، اظهارداشت: شهرستان دزفول ۶ رتبه برتر کشوری و ۲۱ رتبه استانی در جشنواره‌های استانی کسب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha