۲۴ هزار کارگر ساختمان‌ در کرمانشاه گواهی مهارت دارند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: براساس بانک اطلاعاتی این اداره کل بیش از ۲۴ هزار کارگر ساختمان در استان کرمانشاه در ۱۵ رشته صنعت ساختمان‌سازی؛ دارای گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای هستند.

« عزیز نوری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سهم بالای اشتغالزایی صنعت مسکن و ساختمان سازی در استان، افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از سال ۸۳ آموزش مهارتی رشته های صنعت ساختمان سازی در استان را شروع کرده و براساس بانک اطلاعاتی که از مهارت آموزان در دسترس داریم تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر آموزش مهارتی حوزه ساخت مسکن کسب کردند.

وی با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر اولویت بکارگیری کارگران دارای مهارت در پروژه های عمرانی استان گفت: این ظرفیت در اداره کل فنی و حرفه ای وجود دارد که زمینه آموزش فنی تمام کارگران ساختمان سازی در استان را فراهم کند هرچند درصد بسیار بالایی از کارگران این حوزه سال های قبل آموزش دیده و دارای گواهی مهارت هستند.

نوری در ادامه با اشاره به اجرای ابر پروژه مسکن ملی در استان در راستای محرومیت زدایی و خانه دار کردن افراد فاقد مسکن، گفت: استاندار کرمانشاه در اجرای پروژه های مسکن ملی و همچنین پروژه های عمرانی استان تاکید دارد که اولویت با افراد و کارگران دارای مهارت باشد.

بومی‌سازی رشته فنی و حرفه‌ای براساس نیاز بازار استان در دستور کار است

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نزدیک ۱۰۰ هزار نفر بیکار در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۹ هزار نفر یعنی نزدیک  به ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند و بر همین اساس بومی سازی رشته های تحصیلی متناسب با نیاز بازار یکی از برنامه های مهم استان به ویژه در اداره کل فنی و حرفه ای است.

نوری در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های مهارت آموزی مختلف اداره کل فنی و حرفه ای با دانشگاه رازی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش استان، افزود: یکی از مهمترین مباحث در دستور کار استان در حوزه مهارت آموزی متناسب سازی نیاز مهارتی بازار با رشته های تحصیلی است.

۲۴ هزار کارگر ساختمان‌ در کرمانشاه گواهی مهارت دارند

وی همچنین با اشاره به برنامه آموزش و پرورش «هر دانش آموز یک مهارت» و یا «هر دانشجو یک مهارت» در استان؛ بیان داشت: این برنامه ها با همکاری فنی حرفه ای استان اجرا می شود؛ شاید در کوتاه مدت جواب ندهد، اما قطعا در میان مدت و بلند مدت به داد اشتغال استان خواهد رسید؛ فقط کافی است رشته های آموزش داده شود که مورد نیاز بازار استان باشد.

این مقام مسئول یکی از مهمترین مزیت های سازمان فنی و حرفه ای را توانایی آموزش تخصصی افراد با مدرک سیکل تا دانش آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: اداره کل فنی و حرفه ای ظرفیت و پتانسیل آموزش تمام کسانی که جویای کار و متقاضی مهارت آموزی باشند دارد و براساس استاندارد های روز رشته های را تدریس می کند و به همین خاطر گواهی دوره های فنی و حرفه ای از معتبرترین دوره های آموزشی نه تنها در ایران بلکه در جهان است.

نوری در قسمت پایانی صحبت های خود  اذعان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ۱۴ شهرستان دارای ۲۰ مرکز دولتی فعال است که ۶ مرکز آن با توجه به جمعیت یک میلیونی شهر کرمانشاه در این شهر فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۱۸ کارگاه آموزشی، تعهد سالیانه این مراکز را ۱۶ هزار نفر دوره ساعت اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان کرمانشاه  همچنین بیان داشت: ۲۲۰ آموزشگاه آزاد نیز در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه وجود دارد که از یکی از مهمترین اهداف این اداره کل راه اندازی مجدد آموزشگاه های راکد و غیر فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha