مرحله دوم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی پروژه‌های نفت و گاز فنی‌حرفه‌ای کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی پروژه‌های نفت و گاز در سال جاری خبر داد و گفت: مرحله اول این دوره‌ آموزشی که آبان ماه گذشته آغاز شدهمچنان در حال اجراست.

«عزیز نوری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این طرح در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه کشوری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت نفت و استانداری کرمانشاه انجام می شود.

به گفته وی رشته های جوشکاری برق، جوشکاری آرگون،جوشکاری آلیاژهای آهنی و غیرآهنی، لوله کش صنعتی، برق کار صنعتی، ابزار دقیق و ماشین آلات مکانیکی و نصب آنها؛ از جمله حرفه های قابل ثبت نام است.

وی تاکید کرد: این طرح صرفا شامل نیروهای بومی استان بین رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال خواهد بود و تمام شرایط و ضوابط حضور در دوره ها نیز در سامانه https://maharat-kr.ir قابل مشاهده است و متقاضیان حائز شرایط پس از ثبت نام و تأیید مدارک می توانند در دوره ها شرکت کنند.

آنچنان که مدیرکل فنی حرفه ای استان کرمانشاه گفت: مرحله اول آموزش ها از ۱۵ آبان ماه سال گذشته در کارگاه های فنی و حرفه ای شهرهای اسلام آباد غرب، صحنه ، کرمانشاه ،سنقر و روانسر آغاز شده است و میانگین مدت زمان برگزاری این دوره ها نیز چهار ماه خواهد بود.

نوری هدف کلی این برنامه را آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دوره ها در شهرستان هایی که پروژه های نفت و گاز در آنجا اجرا می شود، برگزار می شود و هدف آن نیز استفاده از نیروهای ماهر بومی ساکن در محل راه اندازی های پروژه های نفت و گاز است.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به شرایط جسمی کار در پتروشیمی ها برگزاری این دوره ها مخصوص آقایان است.

نوری افزود: اعتبار این طرح را وزارت نفت تامین می کند، ضمن اینکه این اداره کل وسایل پذیرایی و اسکان متقاضیان را نیز فراهم می کند و همه آنها در اولویت جذب در این پروژه ها خواهند بود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۱۱۸ کارگاه آموزش های فنی حرفه ای دولتی و نیز ۲۲۰ آموزشگاه آزاد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha