۳۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان اردبیل ناشی از سرعت بیش از حد است

اردبیل-ایرنا-مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۰ درصد تصادفات جاده ای این استان مربوط به سرعت بیش از حد رانندگان است که ضروری است رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند.

محبوب حیدری روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا توسعه و ارتقای راههای استان را از اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی استان ذکر کرد و افزود: با راه‌اندازی و احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه دراستان شاهد کاهش تصافات جاده‌ای استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر ساماندهی جاده‌های استان به ویژه در شمال استان با سرعت انجام می‌گیرد و امیدواریم در مدت زمان مشخص اقدامات اساسی در توسعه راه‌های استان انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اقدامات راه و شهرسازی استان در خصوص توسعه راه‌های شمال استان ، ضرورت حضور پلیس، نصب دوربین‌های سرعت‌ سنج و اصلاح پیچ‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز در کاهش تصادفات بسیار موثر است.

حیدری بیان کرد: علاوه بر تاثیر بهسازی راه‌ها در کاهش تصادفات، رعایت موارد ایمنی رانندگان هم در کاهش تصادفات موثر است و لازم است رانندگان سرعت مطمئنه را در حین رانندگی رعایت کنند.

 این مقام مسئول افزود: یکی دیگر  از عوامل تصادفات جاده‌ای، کمبود روشنایی جاده‌ها است که به دلیل بالا بودن هزینه روشنایی‌ها، توسعه سیستم روشنایی در جاده‌های استان عملا متوقف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به مطالبه مردم برای ساماندهی جاده‌های استان و بزرگراه‌ها ، اداره کل راه و شهرسازی از تمام ظرفیتهای خود برای بهسازی جاده‌ها و احداث بزرگراه‌ها استفاده کرده است.

وی درباره نقاط حادثه خیز مسیر سربند - مشگین شهر اظهار کرد: ۱۳ کیلومتر این مسیر بهسازی شده و در صورت تامین اعتبار لازم بقیه مسیر هم بهسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha