۶۰۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان‌شمالی شناسایی شدند

بجنورد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ۶۰۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شدند که از این تعداد ۳۵۸ نفر پسر و مابقی دختر هستند.

عصمت بدخشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش یکهزار و ۳۸۴ دانش آموز بازمانده تحصیل را به این دستگاه اعلام کرد که تاکنون حدود ۵۰ درصد شناسایی شدند.

وی بدون اشاره به تعداد دانش آموزان جذب شده به آموزش تصریح کرد: شهرستان گرمه با ۱۰۰ درصد و شهرستان بجنورد با ۳۵ درصد کمترین میزان جذب دانش آموزان به تحصیل را دارد.

معاون ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم برای جذب سایر دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حال انجام است تا هر چه سریعتر به سنگر علم و دانش بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان استثنایی، بیماران صعب‌العلاج، فقر مالی، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ازدواج زودهنگام، کوچ‌نشینی و مهاجرت به داخل و خارج کشور از مهمترین دلایل بازماندن از تحصیل دانش آموزان خراسان شمالی است.

بدخشان یادآور شد: شرایط ویژه ۲ سال اخیر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات آموزش مجازی برای برخی از دانش‌آموزان نیز به بازماندگی از تحصیل برای برخی کودکان دامن زد.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت عدالت آموزشی و پوشش کامل تحصیلی برای تمام کودکان در هر نقطه، این مهم در شورای راهبری انسداد مبادی بی‌سوادی استان مورد تاکید ویژه قرار دارد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha