۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84929373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخون ارسال مقاله برای همایش «آموزش تفکرمحور» منتشر شد

تهران- ایرنا- فراخوان ارسال مقاله برای همایش «آموزش تفکرمحور زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی» منتشر شد و علاقه‌مندان تا هفتم دی ماه فرصت دارند چیکده مقالات خود را ارسال کنند.

تفکر یکی از مهمترین امتیازات وجود انسانی است که در سنت اسلامی نیز به آن تاکید شده است. تفکر برای تدبر، سازماندهی امور زندگی و یافتن معنای زندگی ضرورت دارد و موجب کشف حقایق و نشانه‌ها می‌شود. تفکر می‌تواند به زندگی بشر بهبود بخشد و آن را غنی‌تر کند. بازگرداندن عنصر تفکر به آموزش و تعلیم و تربیت از وظایف نهادهای اندیشه‌ورز است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، همایش ملی «آموزش تفکرمحور زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی» در همین راستا و با هدف شناخت الزامات نظری و عملی گذر از وضع موجود به تمدن نوین اسلامی، تبیین روند نظام‌سازی تعلیم و تربیت در تحقق تمدن نوین اسلامی، آینده‌پژوهشی وضعیت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در آموزش تفکرمحور و ارائه راهکارها برای گذر از وضع موجود، شناخت الگوی مطلوب تفکر در تمدن نوین اسلامی و شناخت و تبیین جایگاه آموزش تفکرمحور در روند تحقق تمدن نوین اسلامی دهم اسفند ماه سال جاری به همت گروه مطالعات فکرپروری کودکان و نوجوانان و پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

دکتر یحیی فوزی رئیس همایش، هادی وکیلی دبیر علمی و سعید ناجی دبیر اجرایی آن هستند. 

علاقه‌مندان تا هفتم دی ماه وقت دارند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند، ۱۵ دی به عنوان زمان اعلام  نتایج چکیده مقاله و ۱۵ بهمن آخرین مهلت ارسال مقاله کامل اعلام شده است. ۳۰ بهمن نتایج مقالات اعلام می شود و دهم اسفند نیز همایش برگزار خواهد شد. 

محورهای اصلی همایش شامل مبانی نظری تفکر، یادگیری و یادگیرنده در سنت اسلامی، تفکر در افق تمدن نوین اسلامی، نظام آموزشی و تمدن نوین اسلامی، رویکردهای آموزش تفکرمحور، تمدن نوین اسلامی: نظام‌ها و مکاتب فکری و تفکرمحوری در سنت اسلامی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha