۸۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل خراسان رضوی برای رفع موانع تولید اجرایی شد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مهرماه امسال ۸۰ درصد از مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اجرایی و منجر به حفظ سرمایه و اشتغال بنگاه های اقتصادی در بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات استان شده است.

امیر رضا رجبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۱۸۳ جلسه بررسی مشکلات برای واحدها برگزار کرده که هزار و ۱۹۳ پرونده بررسی شده و هزار و ۲۲۹ مصوبه داشته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۹۷ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به هفت ماهه نخست امسال است که شامل جلسات گروه های کاری با حضور مدیران مربوطه و جلسات کارگروه با حضور استاندار یا یکی از معاونان آن می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این جلسات  ۵۴۹ پرونده مربوط به مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی استان در حوزه های مالیات، مسائل بانکی، بیمه تامین اجتماعی، زمین، ضعف زیرساختها بررسی شده که ۵۲۴ مصوبه داشته است.

رجبی افزود: ۳۹۷ مصوبه از مصوبات مزبور کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان طی هفت ماهه امسال اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: طبق پایش انجام گرفته، بررسی و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم طی سال جاری تا پایان شهریور ماه در قالب افزایش ظرفیت تولید یا احیای واحدهای راکد منجر به حفظ ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۱ هزار و ۶۵۰ نفر شغل در واحدهای صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی استان شده است.

خراسان رضوی استانی صنعت‌خیز با مشارکت بیش از ۹۰ درصدی فعالان بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است و حضور حدود ۶ هزار واحد صنعتی در رسته های مختلف تولیدی، سهم قابل توجهی از اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha