۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84929478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین بیش از ۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در اصفهان تامین شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون حدود ۸۰ درصد زمین طرح نهضت ملی مسکن در این استان پیش بینی و برای بیش از ۹۰ هزار واحد در این استان زمین تامین شده است.

علیرضا قاری قرآن روز سه شنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود: به‌دلیل تراکم ثبت نام در برخی از نقاط مانند بهارستان تا حدودی با محدودیت تامین زمین مواجه هستیم اما بطور کلی در استان مساله تامین اراضی جمع بندی شده و در حال سیر مراحل قانونی از جمله الحاق، اخذ زمین از دستگاه‌های اجرایی دیگر است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کردند که در زمان حاضر پالایش متقاضیان انجام شده و بیش از ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر نقاط این استان به مرحله اجرا رسیده است، اظهار داشت: اجرای این طرح را در ۲ روش پیش می‌بریم به‌طوری‌که در شهرهایی که امکان پذیر است زمین را به متقاضی تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه خودشان اقدام به ساخت کنند و در شهرهایی که تعداد متقاضیان بالایی داشته باشد به صورت انبوه سازی انجام می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر از مجموع متقاضیان تأیید نهایی شده، برای بیش از ۳۲ هزار نفر افتتاح حساب شده و از متقاضیانی که افتتاح حساب‌های آنها انجام شده بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر به پروژه‌ها معرفی شدند.  

قاری قرآن بیان کرد: تاکنون برای بیش از ۱۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان، پروانه ساختمانی اخذ شده و پی ریزی بیش از ۱۰ هزار واحد انجام شده است.

وی افزود: تاکنون اسکلت و سقف بیش از ۶ هزار واحد از این طرح در استان انجام شده و نازک کاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز در مرحله پایانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، "نهضت ملی مسکن" طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha