۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84929611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور زلزله و پدافند پرتوی در آستارا برگزار شد

آستارا- ایرنا- مانور زلزله و پدافند پرتوی در آستارا با حضور مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان گیلان و جمعی از مسئولان این شهرستان روز سه‌شنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار آستارا در حاشیه مانور به خبرنگاران گفت: مانور امروز بر اساس سناریویی از پیش طراحی شده مبنی بر وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر به مرکزیت دریای خزر و با فاصله ۱۲ کیلومتری از این شهرستان به اجرا درآمد.

عنایت رضایی‌پور افزود: از این رو دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و امدادی در محل سالن انقلاب و محوطه واقع در مجموعه ورزشی وحدت آستارا توان اجرایی و عملیاتی خود را در زمان بروز حادثه احتمالی به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: ضمن تشکیل نشست ستاد مدیریت بحران، در جریان مانور ۳۰ عدد چادر اسکان اضطراری برای ساماندهی زلزله‌زدگان خیابان مرزداران آستارا از سوی جمعیت هلال احمر برپا و نسبت به تجهیز آنها همچنین توزیع بسته‌های زیستی، غذایی و بهداشتی بین آسیب‌دیدگان اقدام شد.

فرماندار آستارا با تبریک هفته پدافند غیرعامل اضافه کرد: این شهرستان مرزی ۲۵ برنامه اجرایی را به همین مناسبت در دستور کار قرار داده که به نحو احسن با همکاری و همراهی دستگاه‌ها و اداره‌های مختلف از جمله هلال احمر، شبکه بهداشت، شرکت آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری، آتش‌نشانی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، صمت، نیروی انتظامی و سپاه به اجرا درآمده است.

وی اظهار کرد: شهرستان آستارا با توجه به مرزی بودن امکان دارد حوادث و بحران‌های مختلفی مانند جاری شدن سیل، وقوع زلزله، بروز سونامی یا با انفجار در نیروگاه‌های کشورهای همسایه و آلودگی پرتوی روبه‌رو شود که باید همه دستگاه‌ها بر اساس مسئولیت و ظرفیت‌ خود برای خدمات‌رسانی در هر یک از این سناریوها آمادگی داشته باشند.

رضایی‌پور عنوان کرد: بهترین خصیصه چنین مانورهایی این است که دستگاه‌های مربوطه در زمان بروز حوادث احتمالی بهتر می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از هماهنگی لازم برخوردار شوند.

چهارم تا یازدهم آبان‌ماه با عنوان هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری و شعار این مناسبت امسال "برای مردم، پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها و تداوم کارکردها" تعیین شده است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha