۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84929622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمشقی از همکلاسی شهیدم

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبر: 84929622
سرمشقی از همکلاسی شهیدم

بیرجند - ایرنا - شهادت سه دانش‌آموز در واقعه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز و وقوع این واقعه تلخ در آستانه ۱۳ آبان، نسل آینده‌ساز کشور را در عرصه بصیرت‌افزایی هوشیارتر کرده از همین رو دانش‌آموزان خراسان جنوبی نیز برای حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی هم‌پیمان با رفقای شهید خود هستند.

به گزارش ایرنا ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم تاریخی تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، حمله دژخیمان رژیم پهلوی به دانش‌آموزان مظلوم در سال ١٣۵٧ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ١٣۵٨، نقطه عطف بزرگی در  تاریخ پرافتخار مبارزات ملت ایران به شمار می‌رود.

سال‌هاست که در ۱۳ آبان به یاد شهدای دانش‌آموز و خروش انقلابی دانشجویان پیرو خط امام، فریادهای استکبارستیزی در سراسر ایران زمین طنین‌انداز می‌شود و بر سر جهان سلطه فرود می‌آید.

دانش‌آموزان همپای سایر اقشار جامعه در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید یا مفقودالاثر شدند که سهم خراسان جنوبی از این آمار حدود ۴۰۰ شهید دانش‌آموز است.

اما امسال با شهادت سه دانش‌آموز در واقعه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) که غروب چهارشنبه چهارم آبان رخ داد، دانش‌آموزان با حال و هوای متفاوت به استقبال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌روند.

به همین مناسبت تعدادی از دانش‌آموزان خراسان جنوبی ضمن ابراز انزجار از اقدامات آشوبگرانه و تروریستی که هفته‌های اخیر در کشور شاهد آنها بودیم، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند که راه شهدای دانش‌آموز ادامه دارد.

در کنار آرتین هستیم

یکی از دانش‌آموزان پایه هشتم متوسطه در بیرجند با ابراز تاثر از اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز و همدردی با کودکی که پدر، مادر و برادرش را در این واقعه از دست داد، گفت: از آرتین می‌خواهم که مرا همچون خواهر خود بداند و به او می‌گویم در سختی‌ها از خدا طلب کمک کند و صبر داشته باشد.

سرمشقی از همکلاسی شهید

مهدوی‌طلب افزود: بابت اغتشاشات اخیر و حادثه شاهچراغ می‌خواهم به آمریکا، اسرائیل، انگلیس و همه کسانی که پشت این وقایع هستند بگویم که زنان و دختران ایرانی حجابشان را کفن خود کرده‌اند و هیچ گاه چادر از سر بر نمی‌داریم.

وی خوب درس خواندن را وظیفه دانش‌آموزان در شرایط کنونی دانست و اظهار داشت: با پیشرفت خود به دشمنان نشان خواهیم داد که کشور قوی هستیم.

این دانش‌آموز با اشاره به ۱۳ آبان گفت: این روز یادآور رشادت‌های دانش‌آموزان شهید است و همیشه سعی دارم از شهیدان دانش‌آموز همچون شهید صدوقی و شهید فهمیده الگو بگیرم.

وی افزود: سال‌های قبل هم روز دانش‌آموز قوی‌ بودیم و الان با شهادت این سه دانش‌آموز از ۱۳ آبان سال‌های قبل قوی‌تر به آمریکا و اسرائیل می‌گوییم که حق دخالت در کشور ما را ندارند.

مهدوی‌طلب اظهار داشت: ما شهید دادیم که هر روز پیشرفته و قوی‌تر شویم چون شهدا به دشمنان اجازه نداند که به خاک ما تجاوز کنند.

دانش‌آموزان شهید الگو هستند

دانش‌آموز ۱۴ ساله مدرسه برکت هم گفت: واقعه تروریستی شاهچراغ غم بزرگی بود که به ایران و شیراز باید تسلیت گفت و قطعا در قبال این جنایت نباید سکوت کرد بلکه باید انتقام قوی و محکم گرفت.

امین که در سالن ورودی کتابخانه شهید بصیری‌پور مهرشهر بیرجند مخاطبان گفت و گوی ماست افزود: در غم آرتین و خانواده‌های شهدا شریک هستیم.

سرمشقی از همکلاسی شهید

وی با اشاره به ۱۳ آبان امسال گفت: به عنوان یک دانش‌آموز مطیع امر رهبرم هستم و دشمن بداند امروز استوارتر پای نظام و خشمگین‌تر در مقابل استکبار ایستاده‌ایم.

این دانش‌آموز اظهار داشت: همه دانش‌آموزان شهید سرمشقی برای ما هستند که در راه حق و حقیقت جان خود را از دست دادند.

اتفاقات اخیر منجر به ناامنی شد

یک دانش‌آموز دیگر هم با بیان اینکه اتفاقات اخیر منجر به ایجاد ناامنی در کشور شد گفت: اغتشاشات به دشمن و تروریست‌ها اجازه داد که وارد کشور شوند و آن حادثه تلخ در شاهچراغ اتفاق بیافتد.

فاطمه افزود: به آرتین عزیز هم می‌گویم ما همچون کوه پشتت هستیم پس تنها نمی‌مانی.

وی گفت: دختران و زنان ایرانی به حجاب خود افتخار می‌کنند و به ارزش‌های اسلامی و ایرانی پایبند هستیم.

این دانش‌آموز به شهادت سه دانش‌آموز در آستانه ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: امسال در این شرایط وظیفه دانش‌آموزان سنگین‌تر شده و باید با انگیزه و تلاش مضاعف به تحصیل بپردازند و با کسب دانش به اقتدار کشورمان کمک کنیم.

عرفان هم که مشغول خرید لوازم‌التحریر است به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهادت سه دانش‌آموز در این حادثه نشان داد که دشمنان ما حتی به کودکان و زنان هم رحم ندارند و دهه هشتادی‌ها نسلی هستند که افتخار این ملت خواهند شد.

وی با اشاره به تقارن این حادثه و روز دانش‌آموز افزود: دانش‌آموزان نباید تحت تاثیر مطالب فضای مجازی که صحت و درستی ندارند، قرار گیرند بلکه با مطالعه و بصیرت راه حق و باطل را بشناسند تا بتوانند پیرو حق باشند.

این دانش‌آموز مدرسه آیت الله تهامی بیرجند به آرتین گفت: ما نمی‌دانیم در دل کوچکت چه گذشت اما صدای گریه‌ات را می‌شنویم، صدای شلیک گلوله‌های خشم و بی‌رحمی را که هر لحظه به یادت می‌آید می‌شنویم، ما داستان بی‌گناهی تو و خانواده‌ات را می‌دانیم و این را بدان  پشت تو تا ابد ایستاده‌ایم و ایران خانواده توست.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دهه هشتادی و نودی از نسل شهید فهمیده و محمدی و شهید لندی هستند، دشمنان بدانند دانش‌آموزان ایران مانند رفقای شهیدشان پای نظام و کشور خود می‌مانند.

قوی‌تر از دشمن

یک دانش‌آموز دهه نودی هم گفت: من دوست دارم به دشمنان بگویم که از شما قوی‌تر هستیم و شما را شکست می‌دهیم.

ساجده افزود: این روزها ما در مدرسه برای شهدای دانش‌آموز برنامه داریم و به یادشان هستیم. 

سرمشقی از همکلاسی شهید

این دانش‌آموز دبستان رقیه بیرجند ادامه داد: ما ایران را دوست داریم و به کشورمان افتخار می‌کنیم.

دشمنان به دنبال تضعیف وحدت و امنیت هستند

یکی از فرهنگیان خراسان جنوبی نیز گفت: اقدامات تروریستی کور و ناجوانمردانه منجر به شناخت جریان تکفیری شده لذا همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی از این جریان بیزارند و نباید زمینه حضور این تروریست‌ها در کشور فراهم شود.

علیزاده افزود: تروریست‌ها با این اقدامات به دنبال تفرقه‌افکنی هستند و وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حادثه شاهچراغ اهمیت امنیت را بیش از بیش نمایان کرد گفت: معلوم می‌شود دشمنان برای از بین بردن گوهر امنیت در کشور برنامه‌ریزی دارند چون نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم و امنیت زیربنایی همه فعالیت‌ها در جامعه است.

معاون پرورشی دبیرستان نواب سربیشه هم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اهل سنت تنفر عمیقی نسبت به جریان تکفیری دارند اظهار داشت: طوماری در محکومیت این حادثه و شهادت سه دانش‌آموز توسط دانش‌آموزان این مدرسه امضا شد.

وی گفت: دانش‌آموزان چه در دهه ۵۰ و چه الان همیشه در صحنه بودند لذا بصیرت کافی را داشته‌اند تا راه حق و حقیقت را پیدا کنند و در آن مسیر گام بردارند.

این فعال فرهنگی گفت: نسل جدید به دنبال یافتن هویت واقعی خود است لذا آرمان‌خواهی دانش‌آموزان دهه ۵۰ می‌تواند الگویی خوب برای نسل‌ باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در شرایط فعلی باید آگاهی و بصیرت خود را افزایش دهند افزود: بازگشت به مفاهیم اصیل اسلام، رجوع به قرآن و آشنایی با معارف اهل بیت بسیار تاثیرگذار است که قطعا منجر به دشمن‌شناسی و یافتن راه درست می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha