۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84929772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۰ هزار تن گندم در کنگاور خریداری شد

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84929772
بیش از ۳۰ هزار تن گندم در کنگاور خریداری شد

کرمانشاه – ایرنا - رییس جهاد کشاورزی کنگاور گفت: ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم در سال زراعی جاری از گندم‌کاران این شهرستان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد رشد داشته است.

«محمد خزایی» عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۳۸ هزار تن گندم از ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی زراعی زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت شد.

وی اظهار کرد: این میزان در سال زراعی جاری از پنج هزار و ۳۰۰ هکتار سطح قابل برداشت گندم آبی و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌های زیر کشت دیم گندم کنگاور برداشت شد.

وی بیان کرد: کشاورزان کنگاور گندم مازاد بر نیاز خود را به ۲ مرکز خرید گندم این شهرستان تحویل دادند و پس از تعیین سن‌زدگی مفید و غیر مفید توسط نمایندگان جهاد کشاورزی، گندم کشاورزان براساس نرخ اعلام شده هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد.

وی با اشاره به تولید ۲۹ هزار تن گندم پارسال در کنگاور افزود: ۲۵ هزار تن گندم سال گذشته از بهره برداران این شهرستان خریداری شد.

رئیس جهاد کشاورزی کنگاور گفت: ۸۰۰ تن بذر گندم آبی و ۵۰۰ تن بذر گندم دیم بین کشاورزان شهرستان نیز توزیع شد.

خزایی در خاتمه با تاکید بر اینکه همانند سال های گذشته آتش زدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور ممنوع است، خاطرنشان کرد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان حجم قابل توجهی کاه تولید می شود که با توجه به بروز پدیده خشکسالی و مشکلات عدیده در تامین نهاده های دامی می تواند برای تغذیه دام ها بسیار مفید باشد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ورودی این استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha