۴۱۰ شغل امسال در بخش کشاورزی کنگاور تثبیت شد

کرمانشاه – ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور گفت: با حمایت دولت سیزدهم، برای نخستین بار ۵۴۸ میلیارد ریال تسهیلات در جهت تثبیت ۴۱۰ شغل حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان کنگاور پرداخت شده است.

«محمدخزایی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه کنگاور در کنار ثروت منابع طبیعی و کشاورزی دارای ثروت منابع انسانی است، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال جوانان در حوزه کشاورزی بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ به تعداد ۱۲۵ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: سهم تسهیلات بخش کشاورزی در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدف حفظ و ایجاد اشتغال صنایع تولیدی ۳۷۸ میلیارد ریال با عاملیت بانک کشاورزی، صندوق توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به ۵۴ نفر پرداخت شده است.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جهت حمایت از تولیدکننده‌های بخش دام و طیور تسهیلاتی دامدارکارت در نظر گرفته شده است، گفت: تا کنون تسهیلاتی به ارزش ۲۷۳ میلیارد ریال به ۶۱۴ نفر پرداخت شده است.

۴۱۰ شغل ایجاد شده در بخش کشاورزی کنگاور ثبت شد

رئیس جهاد کشاورزی کنگاور در ادامه از ثبت ۴۱۰ شغل ایجاد شده در بخش کشاورزی شهرستان در سامانه رصد اشتغال، خبر داد و اظهار داشت: تا کنون ۱۶۵ درصد تحقق اشتغال صورت گرفته است.

خزایی همچنین از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به تعداد ۶۹ در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا ۶۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

۶۱۰ تن کالای اساسی در کنگاور توزیع شد

وی در ادامه از توزیع ۶۱۰ تن انواع کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط اداره جهادکشاورزی این شهرستان خبر داد.

این مسئول توضیح داد: همزمان با روزهای پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان، مراکز عرضه مستقیم محصولات بخش کشاورزی در نمایشگاه جنب معبدآناهیتا کار خود را آغاز کرده‌اند که انواع کالا اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز، مرغ منجمد، شکر، روغن و... برای توزیع در میان مردم به این مراکز فروش اختصاص یافت.

۴۱۰ شغل امسال در بخش کشاورزی کنگاور تثبیت شد

۸۲ پلاک اراضی کشاورزی کنگاور رفع تداخل شد

خزایی در رابطه با سنددار کردن اراضی کشاورزی عنوان کرد: طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان دولت اراضی کشاورزی کشور به نفع کشاورزان دارای سند تک‌برگ شود.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ قانون کاداستر در کشور تصویب شده و تا سال ۹۹ تمام اراضی کشور باید دارای سند تک‌برگ می‌بود اما تا قبل از شروع دولت سیزدهم ۴ درصد از اراضی دارای سند شده بود و ۹۶ درصد عقب بود. کشاورز ما بدون سند دارای هویت نیست و برای دریافت تسهیلات از بانک دچار مشکل خواهد شد لذا یکی از مسائل محوری وزارت جهاد و به تبع سازمانها و ادارات تابعه صدور سند است.

به گفته این مسئول؛ تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور در اجرای طرح کاداستر محدوده‌های مالکیتی کشاورزان نقشه‌برداری شده است که از این میزان، حدود ۲۸ هزار هکتار دارای نقشه کاداستر و رأی تداخل و ۱۲ هزار هکتار دارای نقشه کاداستر و فاقد رأی تداخل است.

خزایی اضافه کرد: از ۱۰۵ پلاک اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور تاکنون ۸۲ پلاک به شکل قطعی و نهایی، رفع تداخل شده است.

۴۱۰ شغل امسال در بخش کشاورزی کنگاور تثبیت شد

توسعه واحدهای گلخانه ای در کنگاور

این مسئول در ادامه توسعه کشت محصولات کم آب بر را از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: توسعه واحدهای گلخانه ای به تعداد 6 واحد با مساحت ۲ هزار متر مربع و اشتغال زایی ۲۰ نفر و توسعه کشت دانه های روغنی (کلزا و کاملینا) در سطح ۷۸۰ هکتار از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

۴۱۰ شغل امسال در بخش کشاورزی کنگاور تثبیت شد

۶۰دستگاه تراکتور در کنگاور توزیع شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی کنگاور همچنین در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶۰ دستگاه تراکتور و ۳۰ دستگاه دنباله بند به بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: بعد از اعلام سهمیه جدید روند واگذاری تراکتور ادامه خواهد داشت.

۴۱۰ شغل امسال در بخش کشاورزی کنگاور تثبیت شد

۴هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کنگاور زیر کشت قراردادی رفته است

رئیس جهاد کشاورزی کنگاور در ادامه گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال جاری زیر کشت قراردادی رفته است.

وی افزود: انتقال دانش فنی رایگان و اطمینان از خرید محصول توسط دولت یا بخش خصوصی از مزایای طرح کشت قراردادی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور بیان کرد: افرادی که در کشت قراردادی مشارکت کنند، می توانند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه ای و حمل و نقل گندم از مزرعه تا سیلوی ذخیره به ازای هر تن ۱۰۰ هزار تومان به صورت رایگان، استفاده کنند.

۴۱۰ شغل امسال در بخش کشاورزی کنگاور تثبیت شد

اجرای طرح جهش دیم زارها در بیش از ۱۳ هزار هکتار از دیم‌زارهای کنگاور

خزایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، گفت: این طرح در سطح ۱۳ هزار و۲۰۰ هکتار از دیم‌زارهای شهرستان کنگاور جهت تحقق افزایش تولید، کمک به بهبود معیشت کشاورزان دیمکارو ترویج کشاورزی حفاظتی از طریق رعایت تناوب زراعی و نگهداری حداقلی ۳۰ درصد بقایا در سطح دیمزارها انجام شده است.

وی همچنین از بیمه نمودن ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار محصولات زراعی دیم در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و بهره‎وری افزایش تولید، هفت هزار و ۳۰۰ تُن انواع کود جذب شده است.

این مسئول در خاتمه به فعال شدن سامانه نانینو در جهت نظارت بر خبازیها خبر داد و گفت: رصد آنلاین فعالیت واحدهای نانوایی شهرستان توسط سامانه هوشمند نانینو صورت می‌گیرد و تا کنون عملکرد ۱۰۰ خبازی از طریق این سامانه مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha