۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 84930264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انباشت مشکلات در شیوع وبا در لبنان 

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 84930264
انباشت مشکلات در شیوع وبا در لبنان 

بیروت- ایرنا- شیوع وسیع بیماری وبا در لبنان نگرانی هایی را در سطح مردم و مسئولین این کشور ایجاد کرده است و وزارت بهداشت لبنان با همکاری سازمان ملل بالاترین میزان آمادگی را برای مقابله با این بیماری اتخاذ کرده اند.

همزمان با افزایش روزانه ابتلا به وبا در لبنان، وزارت بهداشت این کشور ۱۳ هزار واکسن را برای مقابله با این بیماری دریافت کرد. این درحالی است که سطح آمادگی بیمارستان ها نیز به بالاترین حد خود رسیده است. واکسن ها قرار است ابتدا بین گروههای پزشکی و امدادی که مستقیما در معرض این بیماری هستند، توزیع شده و سپس در مناطق عمومی پر تردد پخش شود. لبنان منتظر دریافت تعداد بیشتری از واکسن وبا برای توزیع در مدارس و سایر ادارات دیگر است.

لبنان پس از سوریه و افغانستان و پاکستان و هاییتی و دیگر کشورها، ۲۹ کشوری است که از ابتدای سال جاری شیوع وبا را اعلام کرده است.

در حال حاضر ابتلا به وبا در سراسر این کشور وجود دارد. همچنین در سیستم فاضلاب شهر بیروت این ویروس یافت شده است، شهرک ببنین در شمال لبنان بیشترین حالت ابتلا به وبا را تا کنون ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که لبنان سال ها است که در موضوع تامین آب شرب با مشکل مواجه است. همچنین بحران آلوده شدن رودخانه های اصلی، انباشت زباله و کاهش قدرت سیستم فاضلاب شهری در دفع پسماندهای این کشور به دلیل کمبود برق شرایط انتشار وبا را بیش از پیش افزایش داده است.

آلوده شدن آب آشامیدنی و مشکلات در سیستم فاضلاب شهری در مناطق حاشیه ای خصوصا در ارودگاه آوارگان سوری که از کمترین میزان شرایط زندگی برخوردار اند، در انتشار بیماری وبا در لبنان پس از ۲۹ سال نقش بسیاری داشته است و در صورتی که زیرساخت های اساسی لبنان دستخوش تغییرات اساسی نشوند، احتمال کنترل بیماری وبا و عدم شیوع مجدد آن در آینده بعید به نظر می رسد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha