آسمان مازندران پایان هفته صاف با افزایش نسبی دما همراه است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خروج تدریجی سامانه بارشی، آسمان استان پایان هفته صاف و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی با اشاره به استقرار جریانات خنک شمالی و عبور موج از تراز میانی جو از شامگاه دوشنبه که با بارش باران و کاهش دما نیز همراه بود، پیش‌بینی کرد که با تضعیف این سامانه بارشی، شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا نسبتا پایدار باشد.

سامانه بارشی که از شامگاه دوشنبه وارد مازندران شده بود، علاوه بر بارش باران با کاهش محسوس دما نیز همراه بود بگونه‌ای که امروز دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در مقایسه با روز گذشته بین ۴ تا هفت و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین یک تا هفت درجه کاهش یافت.

بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به ساری و بابل است. دمای هوای این شهرها از ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، امروز با هفت درجه کاهش به ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما مربوط به شهرهای گلوگاه، میاندرود و نکا است. دمای هوای این مناطق از ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با ۶ درجه کاهش امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

ساکنان در مناطق کوهستانی مازندران نیز امروز همانند شهرهای ساحلی شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش  دما نیز مربوط به آلاشت است. دمای هوای این منطقه از ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با هفت درجه کاهش در طی امروز به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای بلده و کجور نیز امروز با ۶ درجه کاهش در مقایسه با روز گذشته، به ترتیب به هشت و ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با خروج سامانه بارشی، دمای هوای مازندران نیز طی ۲ روز آینده بویژه روز  جمعه افزایش نسبی خواهد یافت بگونه‌ای که دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای و همچنین مناطق کوهستانی به طور میانگین بین ۲ تا چهار درجه گرمتر خواهد شد.

بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران مربوط به بهشهر، گلوگاه و میاندرود است. دمای هوای این مناطق از ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چهار درجه افزایش در روز جمعه به ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای ساری، بابل و نوشهر نیز با سه درجه افزایش در روز جمعه به ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

در مناطق کوهستانی نیز بیشترین میزان افزایش دما مربوط به کلاردشت است. دمای هوای این منطقه از ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با ۴ درجه افزایش در روز جمعه به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش می‌یابد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، نیمه ابری گاهی با افزایش ابر بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده و وزش باد و در روز جمعه را صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۶ و رینه لاریجان با ۱۴ و کلاردشت با ۱۴.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته هفت درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امرز و فردا مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha