۲۸۸ پرنده کشف شده در استان بوشهر به طبیعت بازگردانده شدند

بوشهر - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۲۸۸ قطعه پرنده که زنده از شکارچیان متخلف در این استان کشف شده بودند، در دامان طبیعت رها سازی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد قلی‌نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: همچنین در سال جاری سه باند قاچاق پرندگان شکاری توسط محیط بانان استان بوشهر شناسایی و پرونده‌های تخلف آنها به مراجع قضایی تحویل شد.

وی بیان کرد: طرح پیشگیری از زنده‌گیری پرندگان شکاری از روزهای پایانی شهریور ماه امسال در استان بوشهر آغاز شد و تا آذر ماه ادامه خواهد داشت.

قلی‌نژاد افزود: درگشت‌های شبانه روزی محیط بانان در مناطق تحت مدیریت از ابتدای سال جاری تاکنون شکار ۲۸ راس از پستانداران و زنده گیری آنها کشف و اقدام لازم انجام شده است.

وی اظهار کرد: این عملکرد در دستگیری متخلفان پیش از ارتکاب جرم و شکار، نیازمند سلسله عملیات پیچیده‌ای در مناطق بود که با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر محقق شده است. 
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در جریان اقدامات حفاظتی از حیات وحش ارزشمند استان بوشهر در نیمه نخست امسال ۲۲ قبضه سلاح و یکهزار قطعه تجهیزات صید و شکار غیر قانونی کشف و ضبط شده است.

۲۸۸ پرنده کشف شده در استان بوشهر به طبیعت بازگردانده شدند

قلی‌نژاد ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای محیط بانی استان بوشهر در حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه‌ای ملی، اظهار کرد: براساس قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و عموم هم استانی‌ها می‌توانند در این امر اداره کل حفاظت محیط زیست را یاری کنند.

وی یادآور شد: دوست‌داران محیط زیست و حیات وحش در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و یا اداره‌ها و پاسگاه‎‌های محیط بانی محیط زیست اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: این استان هشت منطقه تحت مدیریت پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر – نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، پناهگاه حیات وحش خارک، اثر طبیعی ملی کوه نمک، اثر طبیعی ملی خارکو و منطقه حفاظت شده کوه بیرمی با بیش از ۱۸۱ هزار هکتار مساحت و سه منطقه شکار ممنوع کوه مند و کوه تنگ باهوش-شاهزاده ابراهیم و کوه سیاه با وسعت ۱۷۶ هکتار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha