آیین " مهر سینمای ایران" بستر مناسب برای پیوند ۲ نسل است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور گفت: آیین "مهر سینمای ایران" با تجلیل و تکریم هنرمندان کهنسال، بستر مناسب برای پیوند هنرمندان ۲ نسل جوان و گذشته و مشوقی برای جوانان فعال در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی مقدم شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت جمال شورجه، کارگردان مطرح سینمای ایران، با بیان اینکه آیین "مهر سینمای ایران" ابتکار عمل سازمان سینمایی مستند و تجربی بود که از سال ۱۴۰۱ شروع به کار کرده است، افزود: اتفاق اصلی آیین مهر سینمای ایران این است که هنرمندان فعال در استانها که به میانسالی و کهنسالی می رسند و شاید علاقه مند به شرکت در رویدادهای مسابقه ای و دیده شدن نیستند در این آیین از سوی دیگر هنرمندان و مدیران استان تجلیل می شوند.

وی یادآورشد: شناسایی و قدردانی از هنرمندان مربوط به هر اقلیم بدون توجه به مرکز، به جهت امید، نشاط آفرینی و شوری که می تواند در آن شهرستان ایجاد کند، اهمیت ویژه ای در آن زیست بوم دارد.

حمیدی مقدم با بیان اینکه دیده شدن در جریان هنری بسیار مهم و نوعی تشویق است اظهار داشت: با این رویداد شوق و ذوقی برای هنرمندان جوانتر رخ می دهد تا با امید و انگیزه به راه سخت خود ادامه دهند چراکه شاهد هستند در همان اکوسیستم محدود جغرافیای بومی خودشان چرخه مناسبی برای فعالیت هنری و دیده شدن آنها وجود دارد.

وی مقدم همچنین گفت: طبق تفاهم نامه ای که با استانهای کشور منعقد شده است سهم ۲ فیلم برای هر استان به جز پروسه های داخلی سازمان سینمایی کشور، امتیازی به بچه های شهرستانها داده  شده است تا با حمایت ویژه مرکز گسترش به نتیجه برسند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور افزود: این سازمان وب سایتی دارد که بچه های علاقه مند به موضوعات ۱۴ گانه این حوزه می‌توانند با مراجعه به آن سوژه ها و طرح های خود را ارایه دهند.

حمیدی مقدم تصریح کرد: خوشبختانه در فضای پرشتاب تولید در حوزه مستند و انیمیشن هستیم و یکی از نیازهای اساسی ما کشف استعدادهای انیمیشن و مستند با توجه به اقلیم و جغرافیای مختلف، پرداختن به سنت ها، رسوم و آیین ها و شناسایی تمام خرده فرهنگ‌های کشور است که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دنبال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha