۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84931760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت مشارکت خیرین در حوزه سلامت اجتماعی باید تبین شود

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از کمبود زیرساخت‌های حوزه سلامت اجتماعی در این استان گفت: ضرورت مشارکت خیرین در امور عام‌المنفع بخش سلامت اجتماعی باید تبیین شود

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه بعدظهر  پنجشنبه در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌گفت: با وجود نقش‌آفرینی خیرین در بخش درمان و بهداشت و همچنین سلامت، شاهد یک غربت و فراموشی در بخش سلامت روان و سلامت اجتماعی در گلستان هستیم.

استاندار گلستان گفت: در استان گلستان حدود هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر شناسایی شده است اما ظرفیت نگهداری آنها حدود ۱۰۰ نفر است و سرگردانی و تردد این تعداد معتاد متجاهر در خیابان‌ها و مناطق گردشگری گلستان چشم‌اندازهای نامطلوبی را خلق می‌کند.

وی ادامه: خیرین سلامت اطمینان داشته باشند که هرگونه کمک و مساعدت در بخش سلامت روان و اجتماعی ثواب و اجر معنوی کمتری از ساخت بیمارستان و درمانگاه ندارد.

وی گفت: تنگناها و کمبودهای زیرساختی در استان گلستان در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان و سلامت بسیار مشهود است که خوشبختانه با ورود جدی دولت سیزدهم به ویژه در سفر آیت‌الله رئییسی به گلستان شاهد تزریق هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان بودیم تا بخش از این زیرساخت‌ها ترمیم شود.

وی گفت: بسیاری از موضوعات حوزه بهداشت و درمان که در چند دهه قبل در سایر استان‌ها برطرف شده است اما این موضوعات به عنوان یک مطالبه و چالش اساسی استان است‌.

زنگانه افزود: متاسفانه در سالیان گذشته نهادهای اقتصادی حاکمیتی مانند «شستا» ستاد اجرایی حضرت امام (ره) تمام و شرکت سرمایه‌گذاری بانک‌ها سرمایه‌گذاری قابل قبولی در گلستان نداشته‌اند و هیچ کارخانه و واحد تولیدی بزرگی در گلستان ایجاد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha