۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۴:۴۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84932053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت نجات ملی یمن : مقامات آمریکایی در خصوص دفاع از صلح در یمن دروغ می گویند

تهران- ایرنا- وزارت امورخارجه دولت نجات ملی مورد حمایت انصارالله پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای از ادعای ایالات متحده آمریکا مبنی بر تمایل واشنگتن برای برقراری صلح در یمن در حالیکه در پشت پرده نقش مهمی در جنگ علیهاین کشور دارد، ابراز شگفتی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سبا" در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این ادعا برای سرپوش گذاشتن بر تلاش آمریکا برای مانع تراشی در راه صلح در یمن انجام می شود.

این بیانیه اعلام کرد: مردم یمن روزانه با سلاح و چراغ سبز آمریکایی‌ها کشته می شوند و در محاصره قرار دارند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اضافه کرد: آمریکا به دنبال توقف حملات نیست و به روشنی می توان این مسأله را از خلال اظهارات و انتقادات مقامات واشنگتن نسبت به کسانی [چون انصارالله] دید که از خود دفاع می‌کنند.

براساس این بیانیه، عدم تمایل آمریکا برای برقراری صلح در یمن را نیز می توان از جانبداری همیشگی آنها از جنگ و اقدامات آمریکایی‌ها مثل [مشارکت] در حملات، محاصره و اشغال خاک یمن دید.

در پایان این بیانیه آمده است: ایالات متحده در تلاش است تا مراحل [برای برقراری صلح] را بسوزاند تا مانع از هرگونه تلاش صادقانه برای دستیابی به صلح پایدار شود.

این بیانیه درحالی صادر می شود که وزارت امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه از سفر تیم لیندرکینگ فرستاده ویژه این کشور در امور یمن به عربستان و امارات در هفته جاری خبر داد.

آمریکا مدعی شد که هدف از سفر لیندرکینگ به خاورمیانه حمایت از تلاش‌ها برای تمدید و گسترش آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل متحد است.

اظهارات مقامات آمریکایی درحالی بیان می شود که در طول هشت سال جنگ یمن، آمریکا همواره حامی لجستیکی و تسلیحاتی ائتلاف عربی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha