۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84933410
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرمانداری خدابنده شرایط ارتقا به فرمانداری ویژه را دارد

زنجان – ایرنا – فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه موضوع ارتقای این فرمانداری به فرمانداری ویژه در دست پیگیری است، گفت: خدابنده از جهت شاخص‌های مورد نیاز برای این موضوع از قبیل قدمت فرمانداری، وسعت شهرستان و دیگر مولفه‌ها، دارای شرایط برای این امر است.

جواد تاراسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ارتقا به فرمانداری ویژه، هیچگونه هزینه ای در بر ندارد، افزود: مطالبات تقسیمات کشوری اگر در حد تبدیل به بخش باشد مستلزم هزینه است، این هزینه ها شامل راه اندازی بخشداری و ادارات و تامین نیروی انسانی است و این مساله در ارتقا به فرمانداری ویژه وجود ندارد و تقریبا برای دولت بی هزینه است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده مطالبه به سمت فرمانداری ویژه تغییر جهت پیدا کرده و ذائقه مطالبات در این حوزه عوض شده است، اظهار داشت: ارتقا به فرمانداری ویژه، مطالبه صحیح و خوبی است چرا که هم برای شهرستان پرفایده است و از طرفی برای دولت هم هزینه ای ندارد.

وی تفویض اختیارت بیشتر به فرمانداری های ویژه را از مهمترین مولفه های مثبت برشمرد و افزود: در این راستا کمیسیون ها و کارگروه هایی که در مرکز استان تشکیل می شود، متناظر آن ها در شهرستانی که دارای فرمانداری ویژه است نیز شکل می گیرد و این موجب کاهش بروکراسی اداری است که نقس مهمی در توسعه منطقه خواهد داشت.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه بررسی هایی برای تبدیل فرمانداری خدابنده به فرمانداری ویژه انجام شده است، گفت: در سفر وزیر کشور به استان این موضوع مطرح شد و قرار است با نظر مساعد در وزارتخانه این مساله بررسی شود.

شهرستان خدابنده در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومترمربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان با پنج بخش، هفت شهر و بیش از ۲۲۰ روستای دارای سکنه، ۱۶۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha