شهردار جدید شهرکرد معرفی شد

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 84934206
شهردار جدید شهرکرد معرفی شد

تبریز - ایرنا -"محمدحسین واحدیان" با انتخاب اعضای شورای شهر شهرکرد و امضای حکم وی توسط وزیر کشور، به عنوان یکی از جوان‌ترین شهرداران مرکز چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه معرفی شد.

رییس شورای شهر شهرکرد روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار جدید این شهر در سالن همایش‌های سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری افزود: شورای اسلامی شهر شهرکرد ۲۳ مرداد امسال بررسی صلاحیت ۲۰ گزینه تصدی پست شهرداری را آغاز کرد و در نهایت به فهرست کوتاه چهار نفره و ۲ نفره رسید و در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، محمد حسین واحدیان را با اکثریت آرا به عنوان شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد.

مصطفی حیدری ادامه داد: این شهردار جوان متولد ۱۳۶۴ است و جوان‌ترین شهردار این شهر در است که سابقه شهرداری منطقه یک ویژه تاریخی-فرهنگی شهر کاشان، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری، مدیرعاملی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و مدیرعاملی سازمان زیباسازی شهرداری را در کارنامه خود دارند.

رییس شورای اسلامی شهرکرد گفت:عبدالصادق نجفی‌ هفت‌ماه تصدی سرپرستی شهرداری را عهده دار بود و از شورای شهر از زحمات بی‌شائبه وی تشکر و قداردانی می‌کند و از این پس به عنوان معاون عمرانی در شهرداری مشغول به خدمت خواهد بود.

شهرداری بیش از ۳۰۰ خدمت را به مردم ارایه می‌دهد

سرپرست سابق شهرداری شهرکرد نیز گفت: شهرداری بیش از ۳۰۰ خدمت را به مردم ارایه می‌دهد که طیف گسترده‌ای از اقدامات را شامل می‌شود و موفقیت در زمینه خدمت‌رسانی شهرداری نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها و مردم است.

عبدالصادق نجفی‌ افزود: بودجه شهردای شهرکرد امسال ابتدا ۵۳۰ میلیارد تومان بود که با جذب منابع جدید به ۵۵۵ میلیارد تومان رسید و ۲۴۰ میلیارد تومان آن صرف هزینه‌های جاری و ۳۱۵ میلیارد تومان دیگر صرف هزینه‌های عمرانی شد که تاکنون ۹۳ میلیارد تومان آن مصرف شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری وصول شده است که بیشتر آن از فروش زمین در راستای کارهای عمرانی بود و هشت میلیارد تومان نیز توسط بخش سرمایه‌گذاری جذب شد.

سرپرست سابق شهرداری شهرکرد خاطر نشان کرد: تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری در شهرداری شهرکرد طراحی شده، که در صورت جذب سرمایه می‌تواند موجب پیشرفت و ترقی این شهر شود.

نجفی یادآور شد: امسال ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای ارتقا و نوسازی اتوبوس‌های موجود شهرکرد تخصیص داده شد و ۱۶ دستگاه اتوبوس جدید با ۲۰ میلیارد تومان حمایت استانداری به ناوگان اتوبوس شهری شهرکرد اضافه شد و این به جز ۱۵ دستگاهی بود که در سفر رییس‌جمهور به شهرکرد تخصیص داده شد و سازمان اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد بعد از کلانشهرهای کشور رتبه دوم ناوگان اتوبوسرانی را در کشور دارد.

فاصله بین مدیریت شهری و شهروندان از مهمترین مشکلات شهرها است

شهردار جدید شهرکرد نیز گفت: وجود فاصله بین مدیریت شهری و شهروندان یکی از مشکلات بیشتر شهرها است و اصحاب رسانه به عنوان پل بین مردم و حوزه مدیریت شهری می‌توانند نقش مهمی برای پُرکردن این شکاف بین حوزه مدیریت شهری و شهروندان داشته باشند.

محمدحسین واحدیان افزود: شهرهای جدید با گستردگی که پیدا کرده‌اند، خدمات زیادی به شهروندان ارایه می‌دهند و امروزه نیازها و خدمات به شهروندان تنها سخت‌افزاری نیست بلکه خدمات نرم‌افزاری نیز ارایه می‌شود و باید علاوه بر آنچه در حوزه سخت‌افزاری انجام می‌دهیم در زمینه نرم‌افزاری و فرهنگ شهروندی نیز اقدام کنیم.

وی ادامه داد: شهر یک موجود زنده است و علاوه بر کالبد، باید به روح آن نیز باید توجه کرد و شهری آباد خواهد شد که مردم، آن را دوست داشته باشند و شهرداری باید به زیباسازی فرهنگی توجه داشته باشد تا حس تعلق شهروندان به شهر بیشتر شود.

واحدیان تاکید کرد: بازگشت مردم به فضای شهری مردم موجب سرزندگی شهر می‌شود و در همین عرصه زیباسازی شهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha