۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 84934763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۳ دانش آموز "سلسله" در مدارس کانکسی تحصیل می کنند

خرم آباد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش سلسله گفت: ۱۷۳ نفر از دانش آموزان این شهرستان در ۱۴ فضای آموزشی کانکسی تحصیل می کنند.

علی یوسفوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار فضای آموزشی در منطقه محروم بسطام، چهار فضای آموزشی در منطقه محروم قلایی و ۶ فضای آموزشی نیز در مناطق دوردست کاکارضا با مجموع ۱۷۳ دانش آموز همچنان به صورت کانکسی هستند. 

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۲۸ مدرسه تخریبی در شهرستان سلسله وجود دارد که کد تخریب آنها مشخص شده است اما به علت کمبود فضای آموزشی جایگزین و عدم تامین اعتبار موردنیاز جهت بازسازی، دانش آموزان هنوز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی از وجود پنج مدرسه در حال تخریب در سلسله خبر داد و عنوان کرد: سیستم گرمایشی ۵۰ فضای آموزشی شهرستان دارای مشکل است که ۲۴ فضا از این تعداد گازرسانی کشی شده و به زودی  مشکل گرمایش آنها حل می شود اما مابقی به علت عدم تامین اعتبار، مجبور به استفاده از بخاری نفتی هستند. 

یوسفوند با اشاره به در حال ساخت بودن پنج مدرسه در سطح شهرستان تصریح کرد: ۲ مدرسه از مدارس در حال ساخت توسط خیرین و سه باب نیز توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال ساخت است.

وی توضیح داد: از مجموع سه مدرسه شهری در حال ساخت، هنرستان اتومکانیک به عنوان یکی از پیشرفته ترین هنرستان های سطح استان تکمیل شده اما هنوز تامین اعتبار لازم جهت خرید تجهیزات مورد نیاز آن صورت نگرفته است، ۲ مدرسه شهری در حال ساخت دیگر هم دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند و به زودی بهره برداری می شوند.

وی در خصوص ۲ مدرسه در حال ساخت روستایی نیز افزود: این مدارس خیرساز متعلق به روستاهای سیل هابیل فیروزآباد و منطقه بسطام هستند و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند.

مدیر آموزش و پرورش سلسله همچنین تصریح کرد: هم اکنون در مجموع ۳۴۵ دانش آموز در ۱۲‌ فضای آموزشی منطقه محروم بسطام و ۳۷۱ دانش آموز نیز در ۱۵ فضای آموزشی منطقه کم برخوردار قلایی در حال تحصیل هستند که اغلب دختران این نواحی به دلیل نبود مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان در روستاهای محل زندگی یا همجوار، مجبور به ترک تحصیل می شوند.

یوسفوند ادامه داد: دسترسی این روستاها به مراکز دهستان ها نیز به دلیل مسافت زیاد، سخت است که این دلایل از مهمترین معضلات دختران علاقه مند به تحصیل در مناطق دورافتاده سلسله به شمار می رود.

وی با اشاره به وجود ۱۹۸ فضای آموزشی در سلسله اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۷۲ دانش آموز این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیل می کنند که یکهزار و ۳۶۲ معلم کار تعلیم و تربیت آنها را بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha