برنامه‌ریزی هلال‌احمر برای حفظ بیش از ۶۷۰ هزار عضو جوان

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظمی برای حفظ و نگهداشت بیش از ۶۷۰ هزار عضو که سرمایه‌های اصلی هلال احمر هستند، انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی در دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با کارکنان سازمان جوانان که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان جوانان از نظر وظایف و ماموریت‌های بشردوستانه‌ای که بر عهده دارد، یکی از ارکان مهم جمعیت هلال احمر به‌شمار می‌رود و در راستای تحقق برنامه‌های سازمان که درگاه ورودی جوانان به سازمان امدادونجات و داوطلبان هلال‌احمر است به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره برنامه‌های آموزشی سازمان جوانان هلال احمر ضمن تقدیر از فعالیت امداد کوهستان دختران عضو هلال احمر و برگزاری دوره دادرسان پیشرفته دختران در آذربایجان شرقی گفت: همدلی و هم‌افزایی در بستری که کار فرهنگی انجام می شود حرف اول را می زند. اگر اعتقاد به کار جمعی نداشته باشیم و فعالیت ها به صورت جزیره ای انجام شود، نتایج مطلوبی به دست نخواهد آمد.

وی به لزوم جذب، آموزش، سازماندهی، حفظ و انسجام جوانان تاکید کرد و افزود: باید در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی های دقیق و منظمی برای حفظ و نگهداشت بیش از ۶۷۰ هزار عضو که سرمایه‌های اصلی هلال احمر هستند انجام داد. کسانی که با افتخار لباس هلال احمر بر تن می‌کنند و در عرصه‌های علمی جزء برترین‌ها هستند کما اینکه در کنکور امسال حائز رتبه‌های ۲ رقمی شدند. بنابراین باید بیش از پیش برای جذب و نگهداری آنها تدبیر اندیشید.


جوانان سرنوشت هر کشوری را تغییر می دهند
سلیمانی حفظ انسجام جوانان را مستلزم ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی دانست و افزود: طی ۷۵ سال زحمت های زیادی برای استفاده از مهارت‌های جوانان و جذب آنها در امور بشردوستانه کشیده شده است جوانان، سرنوشت هر کشوری را تغییر می‌دهند با هر ایده و انگیزه‌ای دارند، بنابراین جوانان تحول‌زا هستند.

وی گفت: سرنوشت جنگ تحمیلی توسط جوانان رقم خورد و ۱۵۹ هزار نفر از شهدا ۱۳ تا ۳۵ ساله بودند.

سلیمانی با بیان اینکه ما هلال احمری هستیم و باید اصول و اهداف بشردوستانه آن را ترویج کنیم، افزود: برای انجام ماموریت‌های هلال احمر نگاهمان معطوف به جوانان باشد، باورهای‌مان را تقویت کنیم و دقت و تعمق بیشتری در برنامه‌ریزی‌ها داشته باشیم
پست‌های سازمان در تصدی جوانان پرورش یافته در مجموعه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان اشاره کرد و گفت: این سازمان، ۶۷۰ هزار عضو ثبت نام شده در سامانه اعضای سازمان و ۱۱ اردوگاه رسمی و غیر رسمی دارد؛ اصل و شالوده این سازمان، موضوعات آموزشی است اما آموزش از ساختار آن حذف شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت بر سرفصل‌های آموزشی حوزه جوانان و همچنین لزوم بازنگری در ساختار سازمان تاکید کرد: برنامه ما بر پیاده‌سازی برنامه‌های توانمندساز و مرتبط با نگهداشت و همچنین رسیدگی به جوانان استوار است چرا که معتقدیم نگهداشت جوانان عضو، مهمتر از جذب آنهاست. در این زمینه به حمایت‌های رئیس و دبیرکل هلال‌احمر نیازمندیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha