بارندگی‌ها اخیر ۹ میلیارد ریال به کشاورزان شهرستان خاتم خسارت وارد کرد

یزد - ایرنا - رییس اداره تولیدات گیاهی شهرستان خاتم گفت: بارش بارندگی هفته گذشته در این شهرستان ۹ میلیارد ریال به کشاورزان این منطقه خسارت وارد کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی محمدرضا تاج آبادی افزود: بارش باران در کنار برکات فراوان, باعث خسارت بسیاری به محصول کنجد کشاورزان شد و با توجه به اینکه امسال یکهزار هکتار از اراضی شهرستان خاتم به کاشت کنجد اختصاص یافته، طی بررسی های صورت گرفته بیش از ۲۰۰ تن محصول از بین رفته است.

تاج آبادی با بیان اینکه شهرستان خاتم قطب تولید کنجد در استان یزد است، اظهار داشت: با توجه به خسارت وارده به کشاورزان, امیدواریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاحد امکان برای جبران خسارت آنان اقدام کند.

کنجد یکی از قدیمی ترین گیاهان زراعی روغنی جهان است که مصرف اصلی آن در تهیه حلوا و شیرینی پزی است، روغن کنجد برای طبخ مواد خوراکی مختلف، در تهیه عطرها و به عنوان حلال در داروسازی مصرف می شود.

خاتم در استان یزد تنها شهرستانی است که هنوز هم اقتصاد آن به صورت کامل به کشاورزی و دامپروری وابسته است و بیش از ۸۵ درصد مردم این شهرستان از طریق فعالیت در این بخش امرار معاش می کنند.

شهرستان خاتم در زمینه تولید گندم ، جو ، ذرت و حبوبات مقام اول استان را دارد و با بیش از ۷ هزار کیلومتر مربع وسعت در ۲۴۰ کیلومتری جنوب استان یزد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha