دبیر: وزن کم کردن سم مهلک رده‌های پایه کشتی است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه وزن کم کردن سم است و کشتی‌گیری که وزن کم کرده به جایی نرسیده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا دبیر در اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان که با حضور نزدیک به ۸۰ کشتی‌گیر در کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است اظهار کرد: برای ما اخلاق و منش یک کشتی‌گیر در اولویت قرار دارد و احترام به پدر و مادر، مربیان و توکل برخدا و ائمه اطهار(ع) رمز پیروزی در کارها است.

دبیر تصریح کرد: شما در ابتدای راه قرار دارید و سعی کنید که گام نخست را درست بردارید، آموزش کشتی و فنون را به صورت اصولی یاد بگیرید و با تمرین کردن بسیار آن را در ذهن و جسم خود نهادینه کنید.

وی افزود: در سن شما وزن کم کردن سم است و کشتی گیری که وزن کم کرده به جایی نرسیده است. الان وقت یادگیری شما است و بهترین سن برای یادگیری فنون تا ۱۷ سالگی است و پس از آن باید حرکت‌ها را به کشتی خود اضافه کنید.

رئیس فدارسیون کشتی یادآور شد: امکاناتی که برای شما فراهم شده، همان امکاناتی است که در اختیار تیم‌های ملی بزرگسالان و مدال‌آوران بزرگ قرار داده‌ایم. پس انتظار داریم از فرصت بدست آمده بهترین استفاده را ببرید و مواردی که در اینجا یاد می‌گیرید به هم استانی‌های خود در باشگاه‌ها نیز انتقال دهید. به کمتر از مدال طلای المپیک قانع نشوید، کسب مدال در رده‌های پایه نباید باعث شود که فکر کنید کار تمام شده چون این مدال‌ها اصلا دیده نمی‌شود و مدال کسانی در کشتی ماندگار شده که در سکوی نخست المپیک ایستاده‌اند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای رسیدن به موفقیت، هدف داشته باشید و برای زندگی خود نیز برنامه داشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha