فرماندار پیشوا: دولت سیزدهم عمل به شعار حمایت از تولید را سرلوحه خود قرار داده است

پیشوا- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: دولت سیزدهم عمل به شعار سال در تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین را به طور عملی سرلوحه خود قرار داده و با تمام وجود نسبت به تحقق آن اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک نوری عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که با محوریت رفع مشکلات تولیدکنندگان پیشوا در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم حوزه اقتصادی استانداری تهران، برگزاری جلسات منطقه‌ای به منظور بررسی مشکلات حوزه تولید با حضور مدیران کل است تا موانع تولید سرمایه‌گذاران در محل و با همکاری تمامی دستگاه‌های رفع شود.

وی افزود: شهرستان پیشوا، یکی از مهمترین مناطق اقتصادی استان تهران است که مردم آن علاوه بر فعالیت در حوزه کشاورزی، در صنعت نیز گام‌های اساسی برداشته و زنجیره تولید را با هدف جلوگیری فروش و توزیع مواد خام تکمیل کرده‌اند.

وی افزود: این شهرستان، از تاریخی کهن برخوردار است که نشانه‌های این قدمت را می‌توان در قلعه باستانی ایرج با قدمتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ سال مشاهده کرد، شهرستانی که از مردمی بصیر برخوردار است که با قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، در دفاع از مرجعیت و ولایت فقیه ازجان خویش گذشتند و برای ثثبیت نظام، ۳۳۶ شهید سرافراز از جمله شهیدان سرلشکر خلبان اردستانی، شهید مهتدی و شهیدان جنیدی را تقدیم اسلام کردند.

تاجیک‌نوری اظهار داشت: پیشوا، قطب تولید محصولات سبزی و صیفی استان تهران است و از مجموع ۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت، ۲ هزار هکتار آن زیر کشت گلخانه‎‌ای رفته و بسیاری از نیازهای مردم پایتخت و استان‌های کشور را تولید می‌کند.

فرماندار پیشوا افزود: این شهرستان در حوزه دامپروری و تولید گوشت و شیر استان تهران است و با دارا بودن بیش از ۱۶۵ هزار رأس دام سبک و سنگین، بخش مهمی از نیاز غذایی پایتخت را تأمین می‌کند.

وی گفت: ۳۷ درصد از کل شیرخشک صادراتی کشور در شهرستان پیشوا تولید می‌شود که این امر نشان از ظرفیت‌های ویژه پیشوا در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صنعتی در پیشوا گفت: این شهرستان علاوه بر کشاورزی، در حوزه صنعت نیز با پیشرفت‌های فراوانی همراه بود و هم اکنون بسیاری از صاحبان صنایع در حال استقرار در شهرک صنعتی می‌باشند که از عمر راه‌اندازی آن کمتر از دو دهه می‌گذرد تا بتوانند چرخه تولید را تکمیل کنند.

نماینده دولت در شهرستان پیشوا تصریح کرد: پیشوا در حوزه فرهنگی نیز به واسطه میزبانی از مرقد حضرت جعفربن موسی‌الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، قطب جنوب‌شرق تهران محسوب می‌شود و همواره مأمن شیعیان بوده است.

وی افزود: تولید کنندگان شهرستان پیشوا در حوزه فعالیت‌های خود با مشکلاتی مواجه هستند که این مشکلات در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی بررسی شده و در صورت نیاز، مشکلات آنان در ستاد استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: برای دولت سیزدهم و کارگزاران نظام، شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، فرمان ولی فقیه محسوب می‌شود و همه تلاش دارند که عمل به آن عینی بوده و صنعتکران و صاحبان تولید و فعالان اقتصادی، بر آن صحه گذارند.

در این جلسه که با حضور محمد علی‌ مهری سرپرست معاونت اقتصادی استانداری تهران برگزار شد، مشکلات کارخانجات تولید شیرخشک، روغن نباتی، تولید چوب و ورق‌های ام دی اف و یک واحد گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع مشکلات آنان تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha