متفاوت های انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

تهران - ایرنا - روزنامه ال پائیس اسپانیا در گزارشی از انتخابات میان دوره ای آمریکا به نخستین ها و گزینه های متفاوت انتخاب شده از جوان‌ترین عضو آینده مجلس نمایندگان که یک دموکرات است تا نخستین فرماندار بومی از میان جمهوری‌خواهان در نخستین ساعت های شمارش آرا پرداخت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، همزمان با اعلام دقیقه به دقیقه نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که بر اساس آن، ۳۵ کرسی از یکصد کرسی سنا، همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، ۳۶ فرمانداری و سایر اداره‌های ایالتی و محلی تعیین تکلیف خواهند شد، روزنامه ال پائیس اسپانیا به بررسی نقاط عطف و نخستین های این رویداد سیاسی پرداخت.

جوان ترین عضو مجلس نمایندگان؛ «مکس وِل الخاندرو فراست» (Maxwell Alejandro Frost) ۲۵ ساله از اورلاندو (فلوریدا)، که موفق به کسب رای اعتماد رای دهندگان شده، جوان‌ترین عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواهد بود.

نخستین فرماندار زن همجنس‌گرا؛ «مائورا هیلی» (Maura Healey)  به عنوان نخستین فرماندار زن همجنس‌گرا از حزب دموکرات در انتخابات ایالت ماساچوست پیروز شد.

نخستین سناتور بومی «چِروکی» پس از نزدیک به ۱۰۰ سال؛ «مارک‌واین مولین» (Markwayne Mullin) جمهوری‌خواه، نخستین سناتور چِروکی که یکی از گروه‌های بومی مناطق جنوب‌شرقی آمریکا است، کرسی سنا در ایالت اوکلاهما را به دست آورد.

نخستین فرماندار آفریقایی- آمریکایی در مِریلند؛ «وِس مور» (Wes Moore) دموکرات، نخستین فرد سیاهپوستی است که با شکست نامزد تحت حمایت دونالد ترامپ، ریاست مریلند را عهده‌دار خواهد.

از نویسندگی تا نمایندگی سنا؛ «جی. دی ونس» (J. D. Vance) نویسنده فیلم پرفروش «هیلبیلی، مرثیه روستایی» (Hilbilly, una elegía rural) یکی از نامزدهای معروف این انتخابات بود که عنوان سناتور جمهوری‌خواه از اوهایو را نیز به رزومه کاری خود اضافه خواهد کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha