۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84937386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج بارشی جدید در راه کردستان است

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84937386
موج بارشی جدید در راه کردستان است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده موج جدید بارشی از روز پنجشنبه قبل از ظهر، استان را در برگرفته و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از صبح روز پنجشنبه وارد استان شده و بیشتر جنوب استان از جمله شهرستان‌های سنندج، کامیاران، قروه، دهگلان و تا حدودی مریوان و بانه را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها ‌بیشتر بصورت پراکنده بوده و حجم بارش‌ها هم زیاد نیست، گفت: این سامانه بارشی روز پنجشنبه فعال است، روز جمعه بارش‌ها در حد احتمال و روز شنبه نیز بعدازظهر از استان خارج می شود، ضمن اینکه روز یکشنبه هوای استان پایدار خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: همچنین به دلیل بارندگی و پوشش ابر در آسمان استان از صبح روز پنجشنبه دمای هوا ۲ تا سه درجه افزایش می یابد و تا اوایل هفته آینده این افزایش دما ثابت خواهد بود و تغییر دمایی زیادی نخواهیم داشت.

به گفته وی در شبانه روز گذشته قاملو با منفی پنج درجه سانتیگراد سردترین و سلین با ۲۱ درجه سانتیگیراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای هوای سنندج نیز بین ۴ و ۱۷ در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha