۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84664822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان چهار درجه کاهش یافت

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲
کد خبر: 84664822
دمای هوای کردستان چهار درجه کاهش یافت

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان در شبانه روز گذشته چهار درجه‌ سانتی گراد کاهش یافت.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای هوای روزانه استان تا چند روز آینده حدود چهار تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد اما دمای صبحگاهی تغییرات خاصی ندارد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته شهر زرینه با دمای منفی ۶ درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین منفی یک و ۱۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در سیستم بارشی اخیر نیز شهرهای بانه و موچش ۱۴ میلی‌متر، آویهنگ ۱۰، مریوان، سروآباد و دهگلان هشت، دیواندره و کامیاران هفت، سنندج، قروه و بیجار سه و زرینه ۲ میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی اضافه کرد: وضعیت هوای استان کردستان از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری پایدار و آرام است و بجز افزایش غلظت آلاینده‌ها در سنندج و سقز پدیده خاصی نمی‌شود، اما از روز پنج شنبه استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که بارش‌های آن تا صبح روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha