سیدمحمد حسین دهناد عصر چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تدوین طرح جامع حملونقل شهر قم با نگاه جامعنگر و آیندهنگرانه، ابراز داشت: افزایش حجم ترافیک و کاهش سطح سرویس معابر و افزایش گرههای ترافیکی از مباحثی که هماکنون شهر قم با آن روبهرو است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سال ۸۵ حدود ۶۰ هزار خودرو در شهر قم پلاک گذاری شده بود درحالیکه هماکنون ۲۰۰ هزار خودرو در معابر شهری قم تردد میکنند که افزایش بیش از ۳ برابری را نشان میدهد.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت سهم استفاده از خودروهای شخصی از ۲۲ درصد در سال ۸۵ به بیش از ۴۵ درصد در پایان سال ۱۴۰۰ رسیده است.
وی بیان کرد: توسعه سامانههای ریلی، توسعه متوازن تقاطعهای غیرهمسطح، توسعه ناوگان عمومی، اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان برای استفاده از ظرفیت معابر کنونی و هوشمند سازی معابر جزو مباحث اولویتدار در طرح جامع حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم توسعه ناوگان عمومی را از راهکارهای ریشهای در حل مشکلات ترافیکی شهر قم یاد کرد و گفت: پس از بازگشایی مدارس و کنترل ویروس کرونا، استفاده عمومی از ناوگان عمومی قم از ۳۰ هزار نفر در روز با افزایش بیش از ۲ برابری به ۷۵ هزار نفر طی روز رسیده است.
وی با اشاره بهاضافه شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در سال جاری به ناوگان عمومی قم خاطرنشان کرد: امسال نیز با انتشار ۱۲۶ میلیارد تومان اوراق مشارکت بهزودی ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید خریداری خواهد شد.
نظر شما