۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84937936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه پایگاه جدید اورژانس در زنجان احداث شد

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۰
کد خبر: 84937936
سه پایگاه جدید اورژانس در زنجان احداث شد

زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۱۹ پایگاه فرسوده این استان در یک‌سال گذشته بازسازی و طی این مدت سه پایگاه فوریت پزشکی جدید شامل پایگاه‌های چایرلو، صائین‌قلعه و اشراق احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر داریوش تقی‌لو شامگاه چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: افتتاح پد بالگرد اورژانس هوایی در سجاس، طارم و ماهنشان و ایجاد ظرفیت بازسازی آمبولانس‌های فرسوده از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه عملیات  است.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت مخابرات استان مبنی بر دریافت فضای مخابراتی و راه‌اندازی ۶ سایت تکرار کننده DMR در سطح استان بدون پرداخت هزینه، اضافه کرد: با راه‌اندازی این سایت‌ها، اجرای دکل در پایگاه‌های جدیدالاحداث در سطح استان از سال ۱۳۹۵ تاکنون، حذف می‌شود.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان به اجرای شبکه بی‌سیم DMR در ۸۵ درصد از پایگاه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای اتوماسیون عملیاتی و شبکه رادیویی DMR ، تمامی مراکز پیام در سطح استان، جمع‌آوری و در مرکز استان تجمیع شده است.
وی افزود: هم اکنون از۶۳ پایگاه موجود در سطح استان، ۵۲ پایگاه، تحت پوشش شبکه بی‌سیم DMR است.
این مسوول با اشاره به خرید ۲۶ دستگاه بی‌سیم دیجیتال و یک دستگاه تکرارکننده از طریق اوراق در سال گذشته گفت: راه‌اندازی سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان با همکاری سازمان بهزیستی، راه‌اندازی سامانه استعلام موقعیت جغرافیایی تماس‌گیرندگان اورژانس با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان اورژانس کشور و اجرای بستر امن ارتباطی برای تمامی سیم‌کارت‌های شبکه اتوماسیون عملیاتی و تله‌مدیسن از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات است.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه بهبود کیفیت و اعتباربخشی، انجام خودارزیابی ملی اعتبار بخشی پیش بیمارستانی، تدوین و ابلاغ سند راهبردی ۱۴۰۱ لفایت ۱۴۰۵، تدوین و ابلاغ کتابچه فلوچارت مرکز و اجرای اعتباربخشی در پایگاه‌های اورژانس استان از اقدامات انجام گرفته است.
وی طراح و ساخت ست سرسیلندر بنز اسپرینتر ۳۱۵ برای اولین بار در کشور را از طرح‌های نوآورانه اورژانس استان زنجان عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت بازسازی آمبولانس‎های فرسوده و طراحی آشیانه بالگرد، ساخت ماکت و ارائه پیشنهاد به سازمان اورژانس کشور از جمله پتانسیل‌های اورژانس این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha