۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84938087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ واحد صنعتی پرورش شتر در سیستان و بلوچستان فعال است

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از فعال بودن ۷۰ واحد صنعتی پرورش شتر شیری و داشتی خبر داد و گفت: توسعه شترداری نوین در این استان یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا سید محمدرضا سید حسینی روز پنجشنبه در بازدید از بزرگترین واحد پرورش شتر شیری پرتولید کشور در زاهدان اظهارداشت: شرایط اقلیمی، علاقه مندی و توان تخصصی دامداران در پرورش شتر، مقاومت بالای شتر به کم آبی و تغذیه از مراتع ضعیف بهترین فرصت را برای توسعه شترداری در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شتر بلوچی و شتر جماز عمده نژاد شتر در سیستان و بلوچستان هستند، افزود: برنامه شترداری نوین در استان تدوین شده و تلاش داریم با بهره گیری از فرصت مرز و واردات شترهای پر تولید و اجرای برنامه اصلاح نژادی، توسعه شترداری نوین در استان شتاب بیشتری پیدا کرده و فرصت‌های شغلی جدید و درآمدزا  فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه نیمی از شتر کشور یعنی ۷۵ هزار نفر در این استان وجود دارد توسعه پرورش شتر شیری در استان شتاب مناسبی به خود گرفته و عرضه شیر شتر با بسته بندی و برند مناسب به عنوان یک محصول جدید با کیفیت دارویی و غذایی ( غذادارو) درآمد قابل توجهی برای دامداران منطقه داشته باشد. 
وی تصریح کرد: بزرگترین مرکز توسعه و پرورش شتر کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان جهادکشاورزی در منطقه لواریاب شهرستان زاهدان با وسعت ۱۰۰ هکتار در حال ساخت است.
حسینی افزود: بزرگترین واحد خصوصی پرورش شتر شیری کشور با حدود ۲۷۰ نفر شتر وارداتی و تولید روزانه ۵۰۰ کیلوگرم شیر در شهرستان زاهدان فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha