فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در آثار هنرمندان تئاتر نمایش داده شود

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه هنر برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد:هنرمندان عرصه تئاتر، در آثار خود به بیان فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه خاص داشته باشند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر فجر در استانداری افزود: زبان هنر تاثیرگذارترین مولفه برای جهادتبیین است و از این طریق برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب روایت هنرمندانه‌ای از دستاوردهای انقلاب انجام شود.

به گفته وی، جشنواره‌های استانی فجر، فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل‌های جوان و نوجوان است چرا تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، این کشور تحت سلطه آمریکا و انگلیس بود.  

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه به جهاد تبیین در آثار هنری نگاه ویژه‌ای شود، گفت: ضرورت دارد از وقایع روایت هنرمندانه انجام شود چرا که بین بیان و تبیین تفاوت است و ممکن است رسانه‌ها یک رخداد را بیان کنند اما تبیین، عمیق‌تر است و در آثار هنری این تبیین مورد توجه قرار گیرد و هر کس وظیفه خود را در جهادتبیین برای سنین و اقشار مختلف مردم مشخص کند.

وی با اشاره بر اینکه بسیاری از نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی از اتفافات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اطلاع کافی ندارند، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دوران انقلاب اسلامی ایران است تا جوانان و نوجوانان بدانند، مردم از ذلت به عزت رسیدند، امروز دشمنان درصدد هستند تا با ترور، تحریم و ایجاد ناامنی کشور را به حاشیه ببرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تئاتر یک هنر اثرگذار به دلیل چهره به چهره بودن آن است، خاطرنشان کرد: در همه زمینه‌ها انتظار است فعالان فرهنگ و رسانه، راهبردی برای انجام امور داشته باشند، همفکری و خرد جمعی برای مقابله با جنگ رسانه‌ای و فرهنگی دشمن موثر است.

حیدری یادآور شد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگی مهم و اثرگذار است، این جلسات برای همفکری موثر خواهد بود و تاکید می‌شود این نشست‌ها به صورت فصلی یا دوره‌ای با حضور اعضا و هنرمندان برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هنر اصیل انقلاب اسلامی در دهه فجر مورد توجه باشد، گفت: برای این منظور نیازمند هم‌افزایی و وحدت بین مجموعه‌های فرهنگی هستیم، صاحبنظران می‌توانند در جلسات تخصصی نظرات و پیشنهادات خود ارائه دهند.

حیدری گفت: تربیت هنرمندان دغدغه‌مند و انقلابی در دستور کار قرار گیرد و در عرصه فرهنگ و هنر حرکت های جهادی باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه مردمی دولت سیزدهم یادآور شد: در سفر استانی رییس‌جمهور، بی‌بی‌گل سلیمانی مادر بازفتی نامه‌ای برای پیگیری ساخته خانه‌اش به شخص رییس جمهور داد که پس از چند هفته کار جهادی، خانه وی ساخته شد و مشکل او رفع شد.

حیدری ادامه داد: برای بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری اعتبارات بسیار خوبی مصوب شد و دستگاه‌های اجرایی در تهران برای جذب این اعتبار از طریق سازمانها و وزارتخانه‌ها اقدام کنند.

شهرکرد میزبان تئاتر استانی سی و چهارم

فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در آثار هنرمندان تئاتر نمایش داده شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جشنواره سی و چهارم تئاتر استانی با حضور جوانان در هفته پایانی آبان برگزار می شود.

پیام احمدی اظهار داشت:هنر فاخر تئاتر یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ به نسل جوان است و در این مسیر جشنواره تئاتر استانی مقدمه‌ای برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

۱۷ گروه فعال تئاتر در چهارمحال و بختیاری 

فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در آثار هنرمندان تئاتر نمایش داده شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تئاتر سابقه ۶۰ ساله در این استان دارد و اکنون ۱۷ گروه نمایشی در استان ثبت شده است که استعداد ثبت ۲۰ تا ۲۵ گروه وجود دارد.

شهرام فرجی یادآور شد:هنر تئاتر چهارمحال و بختیاری دارای ۶۰۰ هنرمند است که برخی از این گروه ها در سالهای اخیر موفق به کسب رتبه های ملی در جشنواره فجر شده است.

به گزارش ایرنا، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری با حضور ۶ اثر از ۲۵ تا ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در شهرکرد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha