نظارت هوشمند والدین بر روند تحصیل دانش آموزان در کیش فراهم شد

کیش - ایرنا - امکان نظارت هوشمند اولیا و مربیان بر روندتحصیل دانش آموزان کیش با رونمایی سامانه مدیریت جامع مدارس در این جزیره فراهم شد.

به گزارش ایرنا، سامانه مدیریت جامع هوشمند مدارس به عنوان یک طرح دانش بنیان و فناورانه روز پنجشنبه در مدرسه ابتدایی فرهنگ کیش با حضور جمعی از مسوولان رونمایی شد.

این سامانه که با تلاش ۲۰ ساله دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر طراحی شده قادر است اطلاعات تحصیلی دانش اموزان شامل ورود و خروج، تاخیر و غیبت، نمرات و پیشرفت تحصیلی و کارنامه دانش آموزان را به صورت هوشمند در اختبار والدین و معلمان قرار دهد.

نماینده شرکت فناور از دانشگاه امیرکبیر در خصوص ویژگی‌های این سامانه مدیریت هوشمند، گفت: اطلاعات تحصیلی به شکل روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه، اخبار و اطلاعات مدرسه به صورت روزانه بر روی گوشی‌های همراه والدین قابل مشاهده است.

فربد ستاری افزود: این سامانه حاصل تلاش ۲۰ ساله دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر در قالب طرحی فناورانه و دانش بنیان طراحی و اجرا شده و دانش آموزان با داشتن یک کارت شناسایی در ورود و خروج ازمدارس حضور و غیاب خود را ثبت می‌کنند و معلمان و مدیران با وارد کردن اطلاعات تحصیلی و دانش آموزی دانش آموزان نسبت به بروز رسانی سامانه اقدام می‌کنند.

وی افزود:  این سامانه مطابق با استانداردهای جهانی است و توسط جوانان خلاق ایرانی طراحی و ساخته شده است و استفاده از آن در مراحل آینده می‌تواند با استفاده از کارت بانکی برای کارمندان در کیش اجرا و منجر به هوشمندسازی این جزیره شود.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲  مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰  کلاس در حال تحصیل هستند.
این تعداد دانش آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha