صلح و سازش در اولویت حل و فصل پرونده‌ها قرار گیرد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای حل و فصل پرونده‌ها مورد توجه قرار گیرد چراکه این امر نقش مهمی در تسریع در رسیدگی، ایجاد امنیت و کاهش آمار پرونده‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ذبیح الله خدائیان روز پنجشنبه در سفر به طبس در جمع قضات دادگستری این شهرستان اظهار داشت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم را باید مورد توجه جدی قرار داد.

وی با تاکید براینکه قضات باید با شناسایی مشکلات شهرستان، نسبت به شناسایی منشاء و رفع آنها پیشقدم باشند، بیان کرد: قضات باید در نوع برخورد و صدور حکم سعه صدر و نهایت دقت را داشته باشند تا طرفین پرونده احساس نکنند تبعیضی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور احساس مسئولیت قضات نسبت به مقوله امنیت مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: آن ها باید با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های ایجاد پرونده و شکل‌گیری دعاوی و اختلاف را شناسایی و رفع کنند.

خدائیان ادامه داد: قضات باانگیزه و فعال می‌توانند با تعامل سایر مسئولان شهرستان و ابتکار و خلاقیت، آمار پرونده ، اختلاف و دعاوی را کاهش دهند.

وی به تبیین سیاست‌های قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی پرداخت و به برخی مصادیق آن از جمله حمایت از تولید، شناسایی مشکلات اساسی کشور، استقلال قاضی و کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: موضوع صلح و سازش در راستای کاهش پرونده‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

خدائیان با اشاره به روحیه مردمی ریاست دستگاه قضا، نسبت به تسری این نگاه در بین قضات تاکید کرد و گفت: سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه کاربردی است و پیگیری اجرای تصمیمات اتخاذ شده در آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سیزدهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه ( ۱۹ آبان) با استقبال استاندار ، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان قضایی استان وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد و سپس با جمعی از دانشجویان استان در دانشگاه بیرجند گفت و گو و به سخنان آنان گوش داد و نیز در ادامه برنامه‌ها با قضات و کارکنان دادگستری استان دیدار کرد.

همچنین در دیگر برنامه‌های این سفر، وزیر دادگستری در اداره کل تعزیرات حکومتی استان و نیز معاون اول قوه قضاییه، رییس دیوان عالی کشور و سخنگوی قوه قضاییه در محل اداره کل بازرسی خراسان جنوبی به‌صورت حضوری مسایل و مشکلات قضایی مردم استان را در قالب ملاقات‌ مردمی بررسی کردند.

دیدار با تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان و همچنین دیدار با اقشار مختلف مردم و حضور در نشست شورای اداری و شورای قضایی استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان خراسان جنوبی است.

در این سفر یکروزه رییس قوه قضاییه، ۱۹ نفر از مسئولان شورای عالی قوه قضاییه از جمله رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی سفر کردند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha