استاندار مرکزی: ساخت پل سنجان اراک به مراحل پایانی رسیده است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: پل سنجان به عنوان یکی از طرح‌های عمرانی باقی مانده از سال‌های گذشته و به عنوان یکی از مطالبات مهم اهالی منطقه سنجان، به مراحل پایانی رسیده است.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» عصر پنجشنبه در حاشیه دیدار با مردم منطقه سنجان، فیجان و کرهرود اراک و بازدید از نقاط مختلف این منطقه در جمع خبرنگاران افزود: پل سنجان سال های سال به صورت نیمه تمام باقی مانده بود اما با تلاش های چند ماه اخیر به زودی بازگشایی می شود.

وی بیان کرد: عملیات آسفالت این پل ظرف روزهای آتی انجام می شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در راستای بررسی مسایل و مشکلات منطقه سنجان، فیجان و کرهرود اراک، جمعی از معمتمدین، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استان و شهرستان، و شهردار و اعضای شورای شهر حضور داشتند.

مخلص الائمه گفت: یکی از مهمترین مسائل اهالی این منطقه عوارض و پیامدهای ناشی از خشکسالی، مشکلات در حوزه قنوات و چاه ها و منابع آب منطقه سنجان است که متاسفانه باغات این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تاکید کرد: حفظ باغات این منطقه می تواند به عنوان فیلتر شهر اراک برای کاهش آلودگی هوا عمل کند و مسایل ناشی از خشکسالی و منابع آب در حال آسیب زدن به باغات است.

استاندار مرکزی افزود: مقرر شد نشستی در اسرع وقت با حضور اداره کل جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان و با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی برگزار شده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. 

مخلص الائمه بیان کرد: البته راهکارهای متعددی از جمله تامین آب از راه آهن، کمک شهرداری و مرمت قنوات در این بازدید مطرح شد و در راستای مرمت قنوات اعتبار خوبی نیز در نظر گرفته شد و امید است مشکل آب این منطقه برای حفظ باغات موجود برطرف شود و باغات نیز توسعه یابد.

وی اظهار داشت: موضوع و مشکل دیگر اهالی منطقه، شبکه فاضلاب است که از مطالبات و دغذغه های به حق محسوب می شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: کار عمده فاضلاب این منطقه انجام شده و بویژه در ماه های اخیر  پیشرفت خوبی داشته و محدوده کمی باقی مانده که یک گره جدی داشت.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته تصمیم نهایی برای تملک یکی از املاک این محدوده گرفته شد، مصوبه شورای شهر هم اخذ و توسط فرمانداری اراک تایید شده و امید است در روزهای آتی تملک انجام و مسیر لوله فاضلاب اجرا شود.

مخلص الائمه گفت: تردد و سرویس ناوگان حمل و نقل از دیگر مشکلات و مطالبات مطرح شده اهالی بود که با جدیت پیگیری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha