ساماندهی گلزارهای شهدای مازندران نیازمند ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی گلزارهای شهدای این استان را ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سعید کهنسال شامگاه پنجشنبه در جلسه ساماندهی گلزار شهدای مازندران، شمار گلزارهای شهدای این استان را یکهزار و ۵۸۷ گلزار در قالب ۱۰ هزار و ۲۲۷ مزار اعلام کرد و افزود: ساماندهی یکهزار و ۲۹ گلزار شامل ۶ هزار و ۷۱۰ مزار با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی در دست اقدام است. 
وی اظهار داشت: همچنین ساماندهی ۹۶ گلزار شهدای استان در قالب ۸۵۶ مزار، با هشت درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

کهنسال گفت: برای ساماندهی ۴۶۲ گلزار با ۲ هزار و ۶۶۱ مزار و دیگر طرح های در دست اقدام ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی ابراز امیدواری کرد بقیه گلزار شهدای استان با مشارکت دستگاه های اجرایی همزمان با کنگره سرداران شهید در سال ۱۴۰ ساماندهی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام و انقلاب نمی توانند پیشرفت ملت ما را در عرصه های مختلف ببیند، گفت: هر قطره از خون شهید که به زمین ریخته شده است باعث آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی می شود.

رضا علیخانی افزود: وظیفه امروز ما ادامه راه شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنان در جامعه است.

وی بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در بین اقشار مختلف مردم بویژه در بین جوانان تاکید کرد و گفت: رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو تحقق این مهم است. 

علیخانی با بیان اینکه روحبه غیرت و شرافت شهدای جنگ تحمیلی باعث بقا و تداوم نظام اسلامی  شده است، ادامه داد: زمینه اقداماتی که باعث برجسته شدن آثار و تصاویر شهدا در جامعه می شود را باید فراهم کنیم.

وی افزود: همه دستگاه ها باید با دل، عشق و نیت شهدایی مصوبات کارگروه ساماندهی گلزار شهدا را جدی بگیرند.       
مازندران در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha